Egy „kesser”, Scele

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt Scele (750 megtalálás) válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.

-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Golfman vitt bele ebbe az őrületbe
még 2003 őszén. Néha az én gépemen nézegette a weblapot és írta a log-ot (akkor még fogalmam sem volt, hogy mi az a logolás).
Néha beszélt is a GC-ről és a sok szöveggel és képekkel ellátott weblapot is láttam, de nem nagyon érdekelt az egész. Anyukám (Bubuka) is lelkendezve mesélt az új megtalálásokról, de igazán nem figyeltem oda. Unokatesóim (Vonós3as) is űzték már eme „sportot” és tőlük is hallottam ezt-azt, de még az sem fogott meg.
Aztán egy téli hétvégén nem volt más programom, ezért elmentem a turistacsoport túrájára, akikkel szüleimmel együtt már gyerekkorom óta jártam. Golfman is eljött a kütyüjével, 3 láda megkeresése volt betervezve. Itt a kezembe kaptam a kis sárga garmin-t (már a színe meggyőzöttJ), és már rohantam is a nyíl irányába. A 3 ládából sajnos az egyiket nem találtuk meg, de első sikerélményem is itt ért: Vonósék Tani bábi multijának 1. pontját én találtam meg! Így beleszerettem azonnal az egészbe.
Egyből megvolt, hogy mit kérek karácsonyra a családtól. 5 nap múlva már volt egy Geko201-es készülékem, akkor még kölcsönbe, de 1 héten belül már a saját tulajdonomban.
Alig vártam, hogy meglegyen az 5 megtalálásom (akkor még csak ennyi kellett), és rejthessek én is egy csészét. Így az első megtalálás és a rejtés között 2 hét telt el. Természetesen Golfman a rejtésnél is mentorom volt, ezúton is köszönöm neki a beavatást és a segítséget.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Határozottan igen.
Régóta túrázok és hegyikerékpározok, de mióta belekezdtem, nem csak úgy „megyek egyet tekerni”, hanem célom van. A GC-nek köszönhetően eljutok olyan helyekre is a bringával, ahol még sosem jártam. Nagyon jól kerékpározható és klassz lejtőzős helyeket is fedeztem fel.

Rendszeresen a GC-s dolgok járnak a fejemben függetlenül attól, hogy hol vagyok, vagy mit csinálok. A munkahelyemen is rendszeresen a GC fórumot olvasgatom, rosszabb esetben írok is rá. Bárhova utazunk, vagy munkaügyben vidékre megyünk, egyből azt lesem, hogy van-e láda a közelben. Szerintem ez egyfajta betegség/függőség, szerencsére ez a „jó fajtából” való.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Azokkal, akikkel jó viszonyban vagyok és a GC miatt megismerkedtünk. Legtöbbet lelcache-el szoktam ládázni. Vele a kistolmácsi GC versenyen ismerkedtem meg, és azóta is minden megmérettetésen együtt indulunk el.
Természetesen nagyon sok embert ismertem meg a GC miatt. Vannak olyanok is, akiket azóta már barátomnak tekintek és már nem csak a GC köt össze bennünket. Mostanában legtöbbször ezzel a csapattal kesselek: Belga, L@zy, Radpeter, Csigusz.
-Milyen gyakran keresel ládákat?

Általában hétvégéken van rá idő. Mikor még volt a lakóhelyemhez közeli láda, akkor munka után is leszedtem egyet-kettőt. Mostanra már elfogytak ezek a közeli csészék.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

A túrázós, terepbringázós ládákat szeretem leginkább.
A városi köbgyökvonós/számolgatós multikat nem annyira díjazom, bár azok is tudnak meglepetést okozni. Például nemrég jártunk Cegléden (GCCEGL). Nem is gondoltam volna, hogy ilyen szép ez a város.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Persze. Szerintem minden kessernek a vérében van ez, csak legfeljebb nem vallja be. A módszert egyik kedves kessertársunknak köszönhetem. Írt egy kis progit ami elég sűrűn nézegeti az oldalt és, ha új láda jelenik meg azonnal küld egy emailt arra címemre, amiről rögtön kapok egy sms-t. Az sms tartalmazza a láda távolságát a lakóhelyemtől és az irányát is. Így gyorsan rá tudok repülni az új ládákra, bár nemrég még ez sem volt elég, hiszen egy moderátor beelőzött. Tény, hogy ez nem is volt korrekt.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen, sőt rejtettem is 4 ládát külföldön, és még fogok is.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Egy időben hoztam-vittem, de nemrég megfogadtam, hogy soha többet. Túl sok vele a macera.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Gyűjtök és rajzolok is. Ez egy nagyon jó ötlet volt KJR-től, és szívesen járulok hozzá a „vonalak” gyarapodásához. Klassz dolog, mikor az általam letrekkelt és berajzolt úton navigálhatok és másoknak is segítséget nyújthatok a ládához eljutásban.

-Miért rejtettél saját ládát?

Amiért mindenki más. Szerettem volna a többi kessernek is megmutatni ama helyet.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Minden bizonnyal. Bár az itthoni NP-k miatt valószínűleg már csak külföldön rejtek ládát.
Természetesen remélem, hogy változik itthon a helyzet és a honi rejtési terveimet is kivitelezhetem, de sajnos erre nem túl sok esélyt látok.

-Hogyan döntöd el, merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

4 variáció van.

1. Bringával megyek egyedül. Akkor nagyobb távot tudok megtenni és próbálok szép erdei ládákat megkeresni.

2. Autóval megyek egyedül. Ebben az esetben próbálok viszonylag érdektelenebb drive-inn ládákat begyűjteni.

3. Autóval megyünk a bandával. Előre kitalált/megbeszélt módon időjárástól függően vagy túrázós-bakancsos ládázást iktatunk be, vagy drive-inn kipattanós-továbbmenőset.

4. Valami távoli helyre utazunk családdal vagy munkaügyben. Ilyenkor próbálok útbaeső, könnyen leszedhető ládákra összpontosítani.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Autó, autó-bringa, autó-gyalog, bringa. Bevallom őszintén, a tömegközlekedést nem szeretem.
Mivel egy mountainbike csapatban tekerek, szívesebben vallom magam bringásnak, mint turistának. Így aztán legjobban bringával szeretek a ládákhoz menni.
Mivel a geokesser barátaim a gyalogos megközelítést részesítik előnyben, sokszor inkább velük megyek két lábon.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Egy téli kesselésen Vonósék elhagyták a 40 centi hóban a GPS-t. Egy kis keresgélés után sikerült megtalálnom.
Az 1 hetes 60CSét sikerült elhagynom, de hála lelcache-nek, a csiganyálon visszamentünk és
megtalálta a készüléket.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Többször néztek már hülyének, de szerintem ez minden kesserrel előfordult már.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Szeretnék és szerintem még vagyunk így ezzel egy páran, de sajnos a vezetőség nem nagyon vevő az általunk kitalált és elővezetett változtatásokra.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Sajnálom, hogy nem lehet már ilyet rejteni. Nagyon izgalmas, kockázatos és egyben idegesítő is tud lenni a mozgóra vadászat, ettől érdekes.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Nagyon örülök, hogy vannak, és még lesznek is. Szerintem sose jutok el Erdélybe, ha Miki nem szervezi meg a túrákat, és nem rejt gyönyörű helyekre ládákat.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Igen. Mióta ládázok, azóta minden versenyen indultam, sőt Béren szerveztem egy kisversenyt a „fejeseknek”.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

60CS-ét, PMR-t, Canon 400D-t két optikával. Ha bringával megyek, akkor a gps-en kívül még van a kormányon egy kilométeróra és egy pulzusmérő is.
-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/ bosszúságot?

Nem annyira szerettem a multikat, de mióta találkoztam pár igazán jól kivitelezett darabbal, megkedveltem őket. Így aztán a kedvencek is majdnem mind multik. Az első helyezett nálam Kepenu Mátra Szent túra ládája, sajnos már nem multi, pedig úgy volt igazán jó.
A második helyre László István badacsonyi multija futott be. Ezek után következnek Kovi és Levin által közösen létrehozott multik (GCINOC, GCBORZ, GCVTVM).
Nagyon szeretem még Snake és Miki ládáit.

Amiket nem szeretek:
A nekem nem tetsző ládákat szintén rejtőkhöz lehet kötni. Általában nem a megmutatni valóval van a gond, hanem a kivitelezéssel. Rendszeresen túlbonyolított jelszóösszerakás, félreérthető a leolvasandó jelszórészlet, rossz rejtés, nem egyértelmű leírás.
Lehet, hogy utálatot váltok ki, de megnevezek 2 kessert a sok közül: Amancsics és T. Nagy.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessinggel kapcsolatban elérni?

Nincs. Lehetne cél utolérni az elsőket, de erre egyáltalán nem látok esélyt, így nem is hajtok erre.

-Milyennek képzeled a magyar geokessing jövőjét?

Sajnos elég pesszimista vagyok az ügyben. Én azt gondolom, hogy az NP-k miatt Magyarországon egyre kevesebb lesz a túrázós láda és egyre több lesz a városi multi és a nem túl sokat megmutató láda. Mivel itthon nem nagyon rejthetünk „túrázós, széperdős” ládát, meg fognak szaporodni a külföldi rejtések.

széperdős

Nincsenek megjegyzések: