Petika válaszai

Petika önként küldte el nekem a válaszait, amiket most olvashattok. Mást is arra bíztatok, hogy ha szívesen megosztaná a többiekkel gondolatait, akkor ne várjon arra, hogy én kérdezzek tőle, mert lehet, hogy sohasem jutok el hozzá. Az oldal tetején van az e-mail címem. A kérdéseket innét ki lehet másolni…


-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Az interneten véletlenül akadtam az oldalra (már nem is emlékszem hogyan), és akkor úgy döntöttem: nekem is kell egy GPS. Amikor meglett, elkezdtem keresni a ládákat. Először a lakóhelyem közvetlen közelében levőket, aztán egyre bővült a kör. Az első láda (GCERDO), amit megtaláltam a házunktól kevesebb mint egy kilométerre van, azt azóta is többször meglátogattam, sőt amikor át kellett helyezni, segítettem a rejtőnek. (telefonon keresztül tárgyaltunk :-)

-Milyen GPS-t vettél, hogyan döntöttél a vásárláskor?

Geko 101-esem van. Amikor vettem, akkor még a GPS-ek ára csillagászati magasságokban volt, ez volt a legolcsóbb, és nem utolsó sorban nagyon tetszik, hogy olyan kicsi. Nem mindegy mekkora súlyt cipelek magammal :-) Egyébként szerintem geokesingelésre sokkal jobb, mint a térképes GPS-ek. Egy kis feladat megtalálni a ládához vezető utat, ha csak az irányt és a távolságot látom.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Igen. Azóta sokkal aktívabb vagyok, télen is kimozdulok otthonról, és nem utolsó sorban fogytam kb. 10 kilót :-)

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Néhány ládát egyedül vadásztam le, de sok esetben barátaimmal, ismerőseimmel, kollégákkal stb. voltam. Társaságban sokszor én csak a GPS-t bámulom, és a társaim találják meg a ládát. :-)

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Amikor időm engedi. Sajnos a közelben már elfogytak a ládák és a közlekedés egyre drágább.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Szeretem a kerékpárral levadászható ládákat, és a hegyekben levőket is.
Leginkább azt nem szeretem, ha egy multinál nem lehet előre tudni, hogy az ember mekkora túrára számítson. Az igazán jó multiknál ez a leírásból kiderül. Egyébként leginkább a hagyományos ládákat szeretem.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát?

Eddig 2 esetben sikerült. Mindkettő a Mátrában volt. Szerencsém volt, épp Gyöngyösön voltam, amikor megjelentek. Mostanság már szinte lehetetlen elsőként odaérni egy ládához. Egyébként az első megtalálóktól udvarias gesztus lenne, ha WAP-on azonnal bejelentenék a megtalálást.

-Hogyan értesültél a megjelenésükről, hogyan cserkészted be őket?

Csak egyszerűen este megnéztem a Geocaching honlapot, és láttam, hogy új láda van a Mátrában. Épp Gyöngyösön voltam, másnap reggel korán keltünk, és irány a láda. Akkoriban ennyi még elég volt egy első megtaláláshoz.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen, novemberben Madeirán két .com-os ládát. Eddig nem érdekeltek a külföldi ládák, de a Schengeni csatlakozás hatására megváltozott az álláspontom. :-)

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

- Ha találok, és biztos vagyok benne, hogy a rejtő kívánságánakmegfelelően tovább tudom vinni, akkor továbbviszem, de soha nem indultam még ládakeresésre emiatt.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Mint említettem Geko101-essel keresem a ládákat, ez sajnos nem rendelkezik számítógépes csatlakozással, így nem tudok részt venni ebben a munkában. Ha egyszer lesz olyan eszközöm, amivel el lehet menteni a traceket, és képes leszek "szabályosan" végigjárni egy utat, akkor biztos nem fogom megtartani magamnak az eredményt.

-Miért rejtettél saját ládát?

Az elsőt (GCSSR) még csak azért, hogy nekem is legyen. :-) Érte is elég kritika annak idején, azóta már átalakítottam, a mostani formájában sokkal jobb, mint eredetileg. Néhányat azért, hogy olyan helyekre kalauzoljam a geoláda keresőket, amiket szerintem érdemes meglátogatni, és van egy, a GCKISV, ami tulajdonképpen egy egész országra kiterjedő multi-multiláda. Ezzel az volt a célom, hogy megismertessem a játékosokkal a magyarországi kisvasutakat.

Vannak nagyon pozitív visszajelzések, és sajnos vannak olyanok is, akik valamilyen trükkel, fondorlattal megszerezték a jelszórészleteket és belogolták a megtalálást annak ellenére, hogy nem jártak mindegyik kisvasútnál. Ez először zavart, de már nem foglalkozom vele. Akinek az szerez örömet, hogy rejtvényeket fejtsen az interneten, az tegye. Én biztos nem próbálkoznék így, nincs is hozzá türelmem.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Nem. Egyrészt a meglevő 10 ládám karbantartása is néha nehézségbe ütközik idő és pénz hiányában, ezen kívül pedig ez is egyfajta tiltakozás a cenzúra (moderáció) ellen.

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

A Budapesti és a Budai-hegység térkép jelenleg ki van szürkítve, ezen kívül sok ládát megtaláltam a Mátrában, ezeket a Gyöngyösön lakó barátommal vadásztuk le egy-egy gyöngyösi kirándulás alkalmával, és ha olyan helyen járok, ahol van a közelben, vagy útközben láda megpróbálom útbaejteni.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Kerékpárral, autóval, BKV-val, vonattal ... ahogy épp a legkedvezőbb.
Érdekességként megemlítem, hogy a debreceni repülőtérnél levő ládát egy kerozinszállító tartálykocsival kerestem fel, és ezzel a járművel 30 méterre meg tudtam közelíteni :-)

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Nemrég egyik segítőtársam talált egy ernyőt.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Egyik mátrai ládánál megzavartam egy ifjú párt, akik a ládától néhány méterre (a GPS hibahatárán belül :-) a fűben szeretkeztek. Amikor észrevettem őket illedelmesen visszavonultam egy kicsit a fák közé, hogy "zavartalanul" felöltözhessenek.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Jó lenne, ha megszűnne a moderáció, legalábbis ebben a formájában. És az is jó lenne, ha megszűnnének az indokolatlan tiltások.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Eddig 3 ilyet találtam meg, az egyiket (GCUSER) kétszer is. Ezt a szabályokból adódóan másodszor is ugyanoda rejtettem, ahova első alkalommal. Érdekességként megemlítem, hogy első alkalommal közel egy hétig pihent a lakóhelyemnél, második alkalommal már másnap jelentkeztek érte. Szerintem a mozgó ládák érdekes színfoltjai a játéknak, de fontos, hogy aki megtalálja és továbbviszi az értesítse a többi játékost. Én a mozgó ládáknál minden esetben WAP-on keresztül azonnal logoltam. Az egyik ilyen ládát nem tudtam volna a szabályok szerint elrejteni, azt természetesen nem vittem tovább.

-Hogyan skerült elkapni a ládákat?

Hasonlóan az első megtalálásokhoz: este észrevettem, és másnap reggel korán indultam. Egy esetben azonban ez már késő volt, csak egy üzenetet találtam: "sajnos elkéstél" :-)

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Nem értek egyet a külföldi ládákkal, azoknak szerintem inkább a .com-on vagy az adott ország saját geocachinges honlapján lenne a helyük. Az országhatár közelében, illetve Erdélyben levő ládákat még el tudom fogadni, de például egy horvátországi szigeten elrejtett ládának szerintem nem lenne helye a geocaching.hu-n.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Ilyen típusú versenyeket tekintve nem vagyok az a versenyző típus, bár az 1500-as ládánál jelen voltam és kerestem.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

GPS, fényképező, WAP-os telefon, távcső, PMR.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?

A "Totál-Brutál" egyértelműen a csúcs. (Ráadásul annak első megtalálója is voltam!) Arra mindig szívesen emlékszem vissza.

Annak idején a láda előzetes tervezete (még a pontos koordináták nélkül) már kb. egy héttel a láda kereshetővé válása előtt megjelent. Rögtön felfigyeltem rá és megtettem a szükséges előkészületeket, amik ehhez a nem mindennapi ládához szükségesek. (Több mint 20 km-es "séta" kb. 2000 méteres szintkülönbség leküzdésével.) Aztán, amikor megjelent, irány Gyöngyös, és másnap hajnalban indultunk Sirokra, a kiinduló ponthoz. Érdekessége még a ládának, hogy kb. a 4-ik pontnál utolért egy másik kesser, Imaka. Innen kezdve közösen folytattuk a keresést, és már lámpafényben együtt is találtuk meg. Hogy igazságosan osszuk el az első megtalálást úgy egyeztünk meg, hogy a logbookban Ő az első, az Interneten pedig én.

-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

Néha összehasonlítom magam a többi ismert névvel, és ilyenkor látom, hogy van még keresnivalóm :-)

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

Sokan a 100-ik, 500-ik, 1000-ik ládájukra a legbüszkébbek, én szeretném minél hamarabb megtalálni a 777-iket :-) Egyébként pedig arra törekszem, hogy a logjaim hasznosak és szóraztatóak legyenek.

-Miért pont a 777-iket?

Mert az olyan szép kerek szám! :-) Én nem szeretem a "hagyományos" kerek számokat, inkább azokat, amelyek azonos számjegyekből állnak. Az eddigi legnagyobb ilyen a 333-ik, szóval még kereshetek ...

Nincsenek megjegyzések: