Egy „kesser”, feri60

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt feri60 (402 megtalálás) válaszolt kérdéseimre.
Köszönöm a közreműködését.


-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Úgy kezdődött, hogy Sulinetre vásároltam egy HP PPC-t, amihez ajándékba kaptam egy AEROMAP térképet. Néhány héten belül megvettem hozzá az infrás konzolt GPS vevővel, és élveztem az autós navigáció áldásait. Nem sokkal később szipetinél jártam munka-ügyben, és az Ő asztalán láttam egy furcsa kis kütyüt. Szó szót követett, megmutatta nekem a honlapot, elmagyarázta a játékot - másnap reggel munkából hazafelé megtaláltam első ládámat. Ez természetesen a Távközlés szelleme volt kedves egykori iskolámnál. Még aznap megpróbáltam a wekerlei multit – ez esik legközelebb lakóhelyemhez – és innen már nem volt megállás.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Természetesen – kinek nem? Korábban sosem gondoltam volna, hogy száz kilósan, magas vérnyomással és egyéb stressz-bajokkal a punnyadt városi létből valaha is ki fogok menni a szabadba, hóba, erdőbe, szakadó esőbe, csak azért, hogy megtaláljak egy vacak műanyag dobozt a bokor alatt.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Hétvégeken és szabadságok idején elsősorban Feleségemmel megyünk ládázni – Neki is hiányzik a hét végi levegőzés az egész heti irodába zártság után. Ha együtt vagyunk, akkor természetesen Ő szokta kiszúrni a ládát, míg én a kütyüvel vacakolok. A logok alapján úgy látom, ez teljesen általános - női megérzésen alapuló – jelenség. Hét közben - ha tehetjük - leginkább szipetivel és Jani70-el (akit én fertőztem meg) indulunk egy-egy távolabbi területet levadászni.
A jobbik felemmel, háttérben Tihany

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Változó, van, hogy egyszerre 6-7 doboz is áldozatul esik, és néha hónapokig egy sem. Ez azért már komoly elvonási tüneteket okoz.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Leginkább a könnyen megközelíthető, síkvidéki ládákat kedvelem. Az Alföld jobban vonz, mint a hegyek – a mázsát mozgatni azért sík terepen egyszerűbb. Semmi bajom a városi – budapesti – ládákkal, de a túlbonyolított „köbgyökölős” multikat nem igazán kedvelem. Ha egy napra több ládát tervezek, akkor ezeket simán kihagyom – túl időigényesek.


-------Allét is megfertőztem
-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Nem, ez nem lóverseny számomra. Legutóbb azért bosszantott egy kicsit, hogy a Szolnok környéki új ládáknak előttünk napokig csak egy megtalálója volt – de Ő elvitte mind a négy trófeát – gratulálok hozzá! A mi csapatunk így „csak” kulisz új ládáját találta meg először, másfél nap érintetlenség után.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Nem, bár utólag – teljesen szabálytalanul – azért belogoltam a com-on néhány olyan helyet, ahol kesser-ténykedésem kezdete óta jártam.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Nem hajtok rájuk, bár egy párat már tovább vittem. Indítottam egy saját TB-t is, ennek a tapasztalatai alapján mondom, hogy nemcsak nálunk nehéz a TB-élet. Másfél éve indult el Dublinba, majd már London külvárosából egy külföldi kolléga visszavitte Dániába. Most ott bolyong szegény – április óta.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Az útvonalakat meg szoktam őrizni, de mivel általában járt úton közlekedek, azokat nincs miért elküldenem. Van egy út Szigetbecsétől délre Makád felé (a telkem előtt vezet), amit segített egy kolléga beküldeni, és már rajta van a tuhu térképein. Szeretném azt hinni, hogy az én logolásom eredménye – de nem vagyok biztos benne.

-Miért rejtettél saját ládát?

Ez is a játék része, sőt ez a legfontosabb, hiszen e nélkül nincs játék. Ha azt szeretném, hogy minél több érdekes helyet mutassanak meg nekem a többiek, nekem is így kell tennem.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Van egy elképzelésem, valamikor tavasszal, nyár elején fogom megcsinálni. Ha addig jön egy másik ötlet, lehet, hogy dobozzá válik. Persze minden a szigorú és következetes moderáción múlik.
Időnként lógok egy kicsit

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Ha közeli, és tetszik a leírása alapján, azért amint tehetem, elmegyek. Ha pihenni megyünk valamerre, akkor előzőleg megtervezem, és oda-vissza ládázunk. A hét végén a gyulai ládák között csaptunk szét, és meglett a 400. Ha szipetivel és Jani70-el ládázhatnékunk támad, akkor elsősorban olyan csészéket választunk, amelyik egyikünknek sincs még meg.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Autóval.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Szerencsére még nem – vagy nem tűnt fel. Találtam élményeket és barátokat

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Még nem, de a keresők kellemetlen helyzetbe kerülésének kivédése miatt már szüntettem meg saját rejtést.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Nehéz kérdés. Azoknak – szerintem a többségnek -, akik nem olvassák a fórumokat, minden szépnek és jónak tűnhet. Vannak új ládák, van mit keresni, lehet logolni, lehet szép helyeket megismerni – oszt jóvan. Akinek azonban fejlett a kritikai érzéke, szeretnének jobbítani a jelenlegi helyzeten, liberális a felfogásuk, nem kedvelik a túlszabályozást, nem viselik el a pökhendi, kioktató beszólásokat – nekik bizony időnként kinyílik a bicska a zsebükben. Magamat is ebbe a csoportba tartozónak érzem. A Te nicked „születése” jó példa erre az elfogadhatatlan stílusra. Csuhás bemutatkozó oldalán van egy példabeszéd. Így kezdődik: „Még egy: engem kísértetiesen kezd emlékeztetni az MGKE a jó öreg szocializmusra….” Minden szavával mélységesen egyetértek. 2008-ra én sem fogom meghosszabbítani pártoló tagságomat, az Egyesületet másképpen fogom támogatni.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Nem érdekelnek különösebben, ha a számba pottyan, és ráérek, elindulok, de nem célom a megtalálásuk.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Engem nem zavarnak, vannak, akik szeretik - keressék.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Nem. Nekem ez nem a versenyről szól.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

Autós navigációhoz nüvi310, terepen 60c, QSTARZ Q1000 logger, AIRIS, időnként PMR, lámpa. De ezt még nem kellett használni. Ha a kinyomtatott leírás is kütyünek számít – azt mindig.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?

Legemlékezetesebb a 400 éves bükk volt, szakadó esőben, péppé ázva teljesítettük, ráadásul a fában akkoriban rengeteg darázs lakott – én meg allergiás vagyok a csípésükre. A legkevésbé azok a ládák tetszenek, amelyeket nyilvánvalóan lehet netkesselni, és a gazdájuk annyi energiát sem fordít rájuk, hogy megváltoztassa a jelszót - viszont megsértődik, ha valaki él a netkess lehetőségével.

-------Harcostársaimmal

-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

Nem különösebben izgat a lista, persze időnként ránézek. Ha mindenki a saját ütemében, a saját értékrendje szerint játssza a játékot – akkor mindenki egyszerre az első helyen állhat.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

Jól érezni magam, amíg aktívan csinálom. Ha meg valamikor már nem fogom csinálni, kellemesen emlékezni rá.

-Milyennek látod a kessing jövőjét?

Én sem látok a jövőbe, inkább milyennek szeretném? Sokkal liberálisabbnak, nyitottabbnak, az egyesületet rugalmasabbnak, működését demokratikusabbnak. De lehet, hogy minden úgy jó, ahogy van??


Nincsenek megjegyzések: