Egy „ezres”, zsorzs

Az ezernél több találattal rendelkező kesserek jobban szem előtt vannak, mint a többiek, ezért nagyobb az érdeklődés is irántuk. Itt zsorzs válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.




-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Még 2003. május elején vendégségben voltam Rokabilly-nél, aki mesélt nekem erről a játékról. A GPS-ről - munkám miatt - már évekkel korábban hallottam, de komolyabb dolognak tartottam, mint hogy műanyag dobozokat keressek vele tüskés bokrokban. :) Aztán, mivel évtizedek óta túrázom, gondoltam kipróbálom, hiszen minden újdonság érdekel.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Az életstílusom nem változott, hiszen korábban is az erdőkben, hegyekben töltöttem a szabadidőmet túrázóként vagy tájfutóként. Viszont amióta megszerettem a geokessinget, háttérbe szorult a teljesítménytúrázás, csak ritkán vezetek túrákat, holott korábban sok időt fordítottam ezekre is.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Akik nem lusták korán felkelni, akik tudnak lelkesedni ezért a játékért, és akik nem csak elméletben, a neten művelik a geocachinget. Mivel lehet, hogy csak egyoldalú a szimpátia, nem nevezem meg őket :)

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Ha szabadidőm van, mindig. Minden hétvégén.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Kedvelem a hegyekben rejtett ládákat, és amelyeknek a megkeresése csakis kalandos lehet. Nem szeretem a számolgatós, találós kérdéses, rejtvényfejtős ládákat, illetve amelyek semmi újat nem képesek mutatni. Az utóbbi időben ez utóbbiból is akad bőven…

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Korábban szívesen rámozdultam egy-egy új ládára, ma már kevésbé érdekel. Módszer? A geokesing felszerelés állandó készenlétben van egy nagyobb méretű övtáskában, ha indulni „kell” 5 percen belül az autóban ülök. A wapról vett koordinátákat már útközben szoktam beírni a GPS-be.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Szlovákiában, Ausztriában és Szerbiában már kerestem magyar ládákat. A com-os ládák nem érdekelnek, ezeket akkor sem keresem meg, ha útba esnek. Saját ládám is van a Tátrában (GCDONO).

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Abszolút nem érdekelnek. Évekkel ezelőtt néhányat odébb vittem, ma már eszembe sem jut. De szomorúan olvasom a fórumon, hogy rendszeresen eltűnnek a TB-k :(

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

A GPS mindig húzza a csiganyálat, időnként lementek egy-egy útvonalat a számítógépre, a Tuhu-ra is tettem már fel tracket, de nem szívesen ülök a számítógép előtt. Viszont őszintén tisztelem azokat, akik sok-sok munkával ilyen klassz adatbázist készítettek. Köszönet jár érte!

-Miért rejtettél saját ládát?

Meg akartam mutatni néhány szép helyet, na, és kíváncsi voltam a fogadtatásra. Egy esetben a GCTVT ládával pedig „bosszantani” akartam a virtuális ládákat ellenző játékostársakat. Nem sikerült, a többségnek tetszik. Igaz, a leírást nem olvassák el … Folyamatosan figyelem a ládáim megtalálásait, és évente legalább két alkalommal mindegyiket felkeresem karbantartás céljából.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Nem valószínű. Van néhány teljes mértékben előkészített ládatervem (kész leírás, koordináták, fényképek, stb.), de a színvonaltalan moderáció miatt nem is nyújtom be a kérelmeket...

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Mivel már nem sok olyan láda van az ország területén, amit még nem találtam meg, megvárom, amíg egy-egy területen összejön néhány új láda. Szóval az új rejtések határozzák meg, merre induljak hétvégén.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Az esetek többségében autóval, ritkábban tömegközlekedéssel. Az autó gyorsabb, kényelmesebb és nem az utazással akarom eltölteni az időt, hanem a túrázással, a látnivalók megkeresésével.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Volt hogy elhagytam a PMR-t, de visszamentem érte és addig kerestem, amíg megtaláltam. Egy alkalommal a Pilisben találtam egy mobiltelefont, illetve a Cserhátban megtaláltam Pupu GPS töltőjét. Még mindig tartozik érte egy sörrel. :)

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Számtalanszor. A legemlékezetesebb a Margitszigeten történt. Az egyik új láda megjelenésének éjszakáján az első megtaláló túrta a bozótot, ami feltűnt egy biztonsági őrnek, aki értesítette a rendőröket. A rendőrök azonnal a helyszínre mentek, mivel a nap folyamán lelőttek egy rendőrt, és talán arra gondoltak az elkövető próbál elrejteni valamit a bokrokban. A rendőrök lesben álltak, és amikor kora reggel a láda keresésére indultam, rám rontottak a bokrokból. Mivel futni voltam a szigeten, nem volt nálam igazolvány, így gondoltam nem állok le magyarázkodni nekik a geocachingről. Gyorsabb voltam, mint ők…

Egy másik alkalommal egy budapesti belvárosi ládánál igen körülményes volt a logolás, mivel játszótér, padok voltak a rejtek közvetlen környezetében. Úgy döntöttem, majd esőben megyek megkeresni a ládát, mert hát ilyenkor egy valamire való anyuka nem zavarja ki a játszótérre a csemetéjét, szóval nem lesz senki a rejtek közelében. Már közel jártam, amikor egy hajléktalan letelepedett a szomszédos padra néhány üveg sörrel. Erre nem számítottam. Mikor tapasztaltam, hogy milyen lassan kortyolgatja a sört, úgy döntöttem feladom. Másnap visszamentem, az emberünk ismét ott ücsörgött a padon. Mivel most nem volt nála sör, adtam neki százötven forintot, hogy menjen el sörért. Csodálkozott, nem értette, megköszönte, mire visszatért sikerült logolnom.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Számos dolgot meg lehetne, kellene megváltoztatni, de nincs küldetéstudatom. Véleményem van mindenről, de nem akarok senkit megbántani, mert számomra ez egy játék, amit játszani kell.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Szeretem a mozgó ládákat, sajnálom, hogy csak ennyi van. Sok érdekes helyre vezettek már el a mozgó ládák, néhányat kimondottan ötletesnek tartok. Ma már sokan játszanak, ezért nagyon gyorsnak kell lenni, ha el akarunk csípni egy mozgó ládát.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Nekem is van egy Szlovákiában. Nem az a fontos, hogy Magyarországon van, vagy máshol. Ha érdekel, megkeresem, ha nem, akkor nem.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Két alkalommal részt vettem, egy 3. és egy 2. helyezést értem el. 30 éves tájfutó múlttal nem okozott gondot a versenyzés. Évek óta nem járok versenyre, hiszen a barátaimmal rendszeresen találkozom, ahhoz nem kell versenyre járni.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

GPSmap 60CSx, ASUS 636N PDA, AEG Funky 60 PMR, elemlámpa a kötelező felszerelés, na és feltöltött tartalék akkumulátorok!

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?

Talán azok a megtalálások a legemlékezetesebbek, amikor nem hétköznapi volt a rejtés, pl.: jégen gyalogolva, vagy úszva kellett megközelíteni a ládát. Ezen még gondolkodnom kell, hiszen az elmúlt négy és fél év alatt több mint 1700 ládát találtam meg, volt rengeteg élményem.

-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

Rendszeresen, naponta megnézem. A barátaim, illetve az élbolyban lévők megtalálásainak számát fejből tudom.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessinggel kapcsolatban elérni?

Talán csak annyi, hogy szeretném valamennyi Magyarországon található ládát megtalálni.

Nincsenek megjegyzések: