Egy „újonc kesser”, Affami

A hivatalos oldal adatbázisából - Attibati adatbázis kezelő ismereteit segítségül kérve - kigyűjtöttem azokat a "kollégákat", akik 2007-ben kezdtek bele közös hobbinkba, és egy év alatt legalább 50 megtalálást értek el. Ez a megtalálás-szám már feltételezi, hogy ráéreztek a geocaching "ízére", és komolyan érdekli Őket a ládázás. Ezután átnéztem a logokat, és kiválasztottam azokat a kessereket, akik érdemben is hozzátesznek valamit a játékhoz, veszik a fáradtságot, és néhány mondatban leírják tapasztalataikat, élményeiket. Küldtem Nekik egy körlevelet, néhány gondolatébresztőnek szánt kérdéssel.
Affami levele:



Évek óta összejárunk páran /akik a dc világában ismerkedtek meg/ egy „hubbulira”.
Tavaly Evetkééknél voltunk Debrecenben, mint jó házigazdák próbáltak változatos programot összeállítani. Akkor volt a virágkarnevál is, amire régóta kíváncsiak voltunk. Egyik délutáni időtöltés kirándulás volt a közeli Hármashegyre (GC3HEG), ahol házigazdánk egy kütyüvel a kezében és egy hangos felkiáltással (-mindjárt jövök!!) nekiiramodott egy dombnak. Visszaérkezése után pár kellemes órát eltöltöttünk még ott, közben mesélt a geocachingról.
Késöbb a hubon egyre többször elmesélte épp aktuális láda megtalálásának körülményeit, egyre több linket mutatott az oldalról hogy melyik ládákat lenne jó levadászni a környékünkön, meglepődtem, mert sok helyen jártam már. Egyik nap beizzítottam a PDA-t, és megkerestük egyik barátommal a GCOROK ládát. Pár perc keresgélés után meglett! Nagy öröm, rohanás haza új célpontot nézni. Aznap még 4 jelszónak örülhettünk. Megtalálásaim 85%-ánál társam volt Döme, akit a mai napig nem bírtam rávenni hogy regeljen, viszont a neve a logfüzetekben megtalálható.

Nem vagyok egy lusta disznó, de nem töltöttem minden hétvégémet a szabadban. Azonban azt vettem észre , mióta műanyag dobozokat (:D) hajkurászok, egyre többször kiszabadulok a számítógép varázsából. Azelött képes voltam néha 72 órát egyhuzamban előtte ülni, pedig egy játékprogram sincs rajta!


Kispályás foci és sárkányeregetés szinesíti életemet. Tagja vagyok egy Baráti Körnek , gyerekeknek szervezünk különböző programokat.

Nem szeretek segítséget kérni, inkább bogarászom órákig a netet arról, ami érdekel. Szerintem azon kevesek közé tartozom, akik a szentháromságot (FAQ, cachikett, szabályzat) végigolvasták a játék előtt, sok hasznos dolog van benne. Na meg ott a fórum ahol sok problémára megtalálja az ember a választ, ha veszi a fáradtságot és visszaolvas.
Kezdőknek ezeken kívül ajánlanám még hogy olvassanak logokat, sok hasznos morzsát lehet összecsipegetni.

Saját rejtésem még nincs, de szeretnék, épp egy ládasorozat összeállításán munkálkodom. Nagy vonalakban leírtam a moderátoroknak a tervezetet, megkérdezve, hogy egy ilyen ládának a moderáció során lenne e esélye, meglátjuk…..hasonló lenne mint a kisvasutak ládasorozat, csak más témában.
Mindenesetre egy nap alatt nem lehet majd begyüjteni !


Kedvelem BiharyG rejtéseit, nem „láda a fa tövénél, ágakkal letakarva” tipusúak. Továbbá a várakhoz, templomromokhoz rejtett ládák érdekelnek még , abban a korban épültek amikor nem mindennapi lehetett létrehozni ezeket az épületeket.

Eddigi megtalálásaim közül tetszett a GCSzfv, GCKoHe, GCSXSZ, GCSIOF.

Ha ki kell emelni egy találatot, akkor az mindenképp a GCTiBa, nem a rejtés miatt, hanem amit mutatott a láda, fantasztikus! Sokáig emlékezetes marad még GCSOML, a sikeres megtalálás után készült egy nem hétköznapi fotó, majd lesétáltunk a kocsihoz, na ott derült ki hogy a kocsikulcs kiesett a zsebemből, így nem volt más választás mint visszaloholni a kilátóhoz.
Amik nem tetszenek, azok a temetőhöz kötődő ládák, oda talán nem kellene…

Még egy dolog ami nem tetszik, ez pedig a mozgóládák megtalálásának lehetősége. Színesítik a játékot, azonban úgy érzem a szabályok nem jók. Jó lenne ha negyedévente csak 1 megtalálást engedélyezne a rendszer. Kezdőként nem tartottam etikusnak megtalálni egy olyan mozgót amit lakhelyemtől 5 perc sétával elérhettem volna ! Hogy miért? Mert 2 nappal azelőtt már megtaláltam! Pedig a szabályok engedték volna, hisz közben már 2 kesser újrarejtette.

Elkeserítő a ládák tartalma –szóvá tettem már a fórumon is- használt buszjegy,vonatjegy, édesség. Fel nem foghatom hogy felnőtt emberek a legelemibb szabályokat nem tudják betartani, és nem képesek arra hogy csak akkor cseréljenek ha olyan értékben tudnak beletenni, mint amit kivesznek . Az elején beszereztem jópár csereajándékot, ki csak akkor vettem valamit, ha számomra értékes holmit találtam . Van is egy Sagik érmém :)

Sajnos az angol nyelvtudásom elég kevés, így a .com-on csak a kötelezők erejéig tartózkodom. A TB-k bejelentéséhez azért nagy segítség volt a Kessersztori ;)
Ha találok, továbbviszem, -ezért is furcsa nekem hogy sokan arra panaszkodnak, nehéz a bejelentése, ezért nem viszik tovább- hiszen ha én be tudom jelenteni...

Rövid múltam miatt csak egy kessertalálkozón vettem részt, azonban ez a .hu-n nem kapott publicitást, sőt, volt egy parázs vita is emiatt a fórumon. Nem vagyok egy versenyző típus.
Talán ezért is nem érdekel, hogy elsőként találjak meg egy ládát. Na, nem mondom, mikor megjelent a GCVpS (megjelenés előtt 5 perccel kapcsoltam ki a gépet), majd 1 napra rá a GCVDKT, akkor motoszkált a kisördög. Aztán rájöttem, hogy mindegy hányadik az ember, a fontos az, amiért ott van az a láda, nem az hogy a logfüzetbe ki tette az első bejegyzést. Más kérdés hogy az mindig a rejtő :P

78 megtalálásom volt egy Mio P350-esen lévő IGO-val, amivel sokszor keserves volt a keresés a cél közelében. Akkor döntöttem el, hogy egy pontosabb műszert kéne beszerezni, amikor kudarcot vallottunk a Fülöphegyen (GC23A7), a fák alatt mutatott ide-oda, persze a láda nem lett meg.

A ládákat mindig kocsival közelítem meg , elfér benne a kinyomtatott ládaoldal, PDA, a függővé válás első komolyabb befektetése gyanánt egy Legend Hcx, Panasonic FZ7 fényképező, na meg kávé termoszban. Előző nap átfutom a becserkészni kívánt ládák logjait, sokszor jól jött mikor sikerült beazonosítani az előző megtalálók által a honlapra feltett fényképet. A cél közelében már figyelem az árulkodó jeleket.

Családomnak is kezd megtetszeni a játék, egyre többször kísérnek el, öröm nézni lányom arcát azután, amikor megtalálja a ládát .

Igazán sajnálom, hogy nem ismertem meg előbb ezt a játékot, mert az eddig meglátogatott helyek rengeteg élményt adtak. Egy biztos, az idei nyaralásunk szervezésénél fontos szempont lesz, hogy milyen ládák vannak a környéken. Tervben van még egy hosszú hétvége eltöltése „megfertőződésem” környékén. Reszkessetek debreceni ládák :)

Nincsenek megjegyzések: