Egy „kesser”, BiharyG

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt BiharyG (936 megtalálás) válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.



-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

2003 nyarán már nem bírtam a kütyü-mániámmal, és vettem egy GPS-t. Aztán a neten térképek után keresgélve belebotlottam a geocaching-be, beleolvastam, érdekesnek találtam, aztán pár héttel később egyszer megpróbáltam a közelben a GCNAD (Balatoni nádas) ládával. Megtetszett, úgy maradtam... :)

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Mindenképpen, hiszen előtte egy tipikus lusta városi ember voltam, akit nagyon nehezen lehetett csak kipiszkálni az autóból, a hétvégéket pedig gyakran a szobában töltöttem. Azóta viszont nagyon rossz időnek kell ahhoz lenni, hogy itthon maradjunk :)

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?
Fotó: Nootropil

Zsuzsi és BiharyGNagyrészt Zsuzsival megyünk kettesben, de jó pár ládász barátot is szereztünk az elmúlt évek során, velük is bármikor szívesen megyünk közösen kirándulni.

-Milyen gyakran keresel ládákat?

A nyári szezont kivéve szinte minden hétvégén, hacsak az időjárás nem szól közbe. Az esőt nem szeretem, de hóban szívesen megyünk.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Szeretem azokat a ládákat, amik újat, érdekeset, ismeretlent mutatnak meg. Nem szeretem a "tizenkettő egy tucat" ládákat, a horgásztavakat például. A láda típusa szinte másodlagos; egy-egy ötletes, poénos, jól kitalált virtuális néha többet ad, mint egy bokor tövében elrejtett hagyományos. A multikkal sincs bajom, ha a több pont több információt, több értéket ad. Ezen kívül az érthetetlenül, pongyolán fogalmazott leírásokra haragszom.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Hát ha a közelben kerül ki egy új láda, akkor általában megpróbálom :) Az új ládák megjelenéséről értesítő mailt kapok (arról pedig SMS-t), de ez a megjelenés után 1-4 egy órával ér csak ide. Szerencsére Zsuzsi számítógép előtt tölti a munkaidejét, úgyhogy nem egyszer előfordult már, hogy előbb logoltunk, mint ahogy az értesítő megérkezett.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen. Sőt, jó ideje már a szabadságunk tervezésénél is figyelembe vesszük a környéken kereshető ládákat. Elsősorban a magyar rejtéseket, de néhány jobb .com-os ládát is fel szoktunk keresni.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Nem hajtok rájuk, de ha belebotlok, tovább viszem.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Trackeket szoktam küldeni, a rajzolás nagyon misztikus dolog egyelőre.

-Miért rejtettél saját ládát?

Mert úgy gondoltam, van néhány olyan hely a környezetemben, amit jó lenne másoknak is megmutatni. Az értékelések, visszajelzések alapján néha még alakítok kicsit a ládán, vagy a leíráson. Ha a körülmények engedik, általában igyekszem valami nem szokványos rejteket találni, nem nagyon szeretem a "fa tövében, párhuzamos ágakkal takarva" típusú rejtéseket.
Egy hajós barátom ötlete alapján nemrég a Balaton közepére is elrejtettünk egy ládát, a visszajelzések alapján másoknak is tetszenek a nem szokványos dobozok :)

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Konkrét tervem most nincs, de sosem lehet tudni... :)

-Budapesti ládák rejtéséről mi a véleményed?

Innen vidékről nézve semmiben nem különböznek a többitől... Persze nem a panelházak tövébe kell rejteni.

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Mostanában már egyre messzebb kell mennünk, a közelben már elfogytak a kereshető ládák. Ilyenkor fontos szempont az időjárás-előrejelzés is, no meg a ládasűrűség is számít. A nehézségi fokot is megnézzük előre, de végül is mindenhová fel kell mászni előbb-utóbb :)

-Hogyan szoktál oda utazni?

Taxival. Vagy néha busszal,mert turistabuszt vezetek másodállásban, így amikor kirándulókat viszek, mindig megnézem a ládatérképet. Gyakran viszek Erdélybe csoportot, de sajnos nem mindig van módom/időm ládát keresni. Néha viszont sikerül megfertőznöm a fél buszt :)
Erdélyben


-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Nem jellemző egyik sem.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Ha civilek vannak a közelben, néha komoly elterelő hadműveleteket kell végezni, ezen utólag jót mulatunk. Igazán kellemetlen helyzetre nem emlékszem.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

A vezetőség hozzáállását az utóbbi időben szívesen megváltoztatnám...

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Megyek, megkeresem, általában továbbviszem. Néha ugyan zavar, hogy a ládaoldalon meg sem jelent rejtést már meg is találja valaki, de ettől még nincs bajom a mozgó ládákkal.
Nincs semmi különleges módszerem a keresésükre, a ládatérképet nézem meg indulás előtt. Nem szoktam előre rákészülni, akkor általában úgyis elviszik az orrom elől...

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Sokkal szegényebbek lennénk nélkülük.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Néhányon voltam, és ha a közelben lesz, valószínűleg megyek is.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

GPS, fényképezőgép, wap-os telefon.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/ bosszúságot? Nyugati sziklafal

Az utóbbi időben sok szép erdélyi ládát láttunk, itthon pedig Janó Vértes-beli ládái a kedvenceink. Bár talán az egyik legnagyobb élmény a Nyugati sziklafal (GCFAL1) volt.
Egy kb. 10 m magas sziklafalban van a láda, úgy 6 m magasan... Tagolt a szikla, fel is lehet mászni, de nem veszélytelen. A rejtője szerint fentről, kötéltechnikával célszerű keresni.
Rábeszéltem egy ipari alpinista barátomat, hogy egy szép vasárnap menjünk el együtt, én majd valahogy kibekkelem, amíg lehozza nekem a dobozt. Aztán az indulás reggelén közölte, hogy sajnos közbejött valami, de itt a felszerelés, menjek csak :) A horror folytatása a láda logjában olvasható.

Fotó: andorpapa

Bosszúság? Az utóbbi időben talán GCHKGY volt, ahogy a logban is írtam. Ennyi időt sem kellett volna pazarolni rá.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

Hogy jól érezzem magam. Ebben nagyon sokat segít a geocaching, hiszen csodálatos tájakat és nagyszerű embereket ismertem meg a segítségével.

-Milyennek képzeled a magyar geokessing jövőjét?

Szeretnék egy kicsit rugalmasabb és ember közelibb vezetőséget. No meg jó időt a hétvégére, hogy a fórum-viták olvasása helyett el tudjunk menni pár ládát megkeresni :)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Micsoda cikk ;-)))
Hol találtátok ezt a kesser embert?