Tátrai túra és ládarejtés
(mjdgm)

Egy félreértés miatt egyetlen óra leforgása alatt a Kessersztori számára két cikk megírására is felkért minket ID24!

Az történt ugyanis, hogy az mjdgm csapathoz tartozó Mirta az USA Nevada állambeli South Lake Tahoe városába utazott, s vele kimenekítettük az országból az éppen nálunk lévő Humpty Dumpty TravelBug-ot, akinek az a küldetése, hogy bejárja az összes kontinenst. A TB amerikai ládába történt behelyezésének tényét a gc.hu oldalon rögzítettük a fórumba. János ezt olvasván felkért minket egy „USA-ban ládáztunk” cikk megírására. Amikor letisztáztuk, hogy a kérdéses időben mi éppen a Magas Tátrában túráztunk, máris jött az újabb felkérés a túrázásainkról és a Tátrában általunk ott rejtett GCSTPT ládánkról szóló élménybeszámoló megírására. Ez következik most:
dgm a GCSTPT első pontjánál

Nagyon szeretjük a Tátrát, szeretjük a Felvidéket, s szeretünk a hegyekben lenni! Emiatt évek óta minden nyáron több napot töltünk el Szlovákiában. Szállásunkat rendszerint előre lefoglaljuk egy utazási irodánál akikkel szükség esetén magyarul is tudunk beszélni. Mindig félpanziós ellátást kérünk, hiszen a kiadós és bőséges reggelit követően energiával feltöltve indulhatunk fel a hegyekbe. A hosszú túrázós nap után pedig nagyon jó dolog leülni az asztalhoz, ahová perceken belül megérkezik a finom, kiadós, rendszerint három fogásból álló meleg vacsora. A túrázáson kívül ugyanis a hasunkat is nagyon szeretjük, és csöppet sem bánjuk, ha ez meg is látszik rajtunk! :)

----------Hó + Szikla + napfény

Tavalyi túránk során még nagyon kezdők voltunk a geocaching világában, ezért a Tátrában elhelyezett magyar ládák keresését meghagytuk idénre. Úgy gondolkodtunk akkor, hogy a következő 10-12 hónap elegendő rutint, erőnlétet és tapasztalatot fog nekünk adni, s az így megszerzett tapasztalatunk elég lesz ahhoz, hogy az idei nyár során valamennyi ládát megtaláljunk. Tavalyi utolsó Tátrában töltött napunkon levezetésként egy bő 10 km-es körtúrát ütemeztünk be. Az útvonal végigjárása során arra a megállapításra jutottunk, hogy a Tátra egy olyan útvonalán sétálunk, amely szinte minden méterén új és újabb élményeket, és szebbnél szebb panorámát nyújt, ugyanakkor nem megerőltető! Emiatt különösebb fizikai kondíciót sem kíván! Viszont a mesés táj, a növényzet változása, a Poprádi tó látványa, a Szimbolikus temető hangulata hatalmas élményt tud nyújtani bárki számára. Akkor fogant meg bennünk az a gondolat: ezt meg kell mutatnunk a magyar kessereknek is! Egyik oldalról ismertük a TANAP igencsak szigorú szabályait, így világossá vált számunkra: valódi láda rejtése eleve kizárt. Ezért úgy döntöttünk, 3 virtuális pontból álló multit hozunk létre, hiszen ezzel senkit sem küldünk le a jelzett turistautakról, ugyanakkor a 3 pont felkeresése garantálja: a kesserek körtúrát fognak végigjárni.
Indulásunk előtt egy hónappal a moderátorok elfogadták a TERV-ként beadott ládánkat, így az első napunk a rejtések, illetve az alternatív pontok kihelyezésével, és a pontok helyének bemérésével telt el.
A következő napokban pedig sorra megkerestük a közelben rejtett magyar geoládákat. (A megtalált ládával kapcsolatos élményeinket sok-sok kép kíséretében a ládák logjaiba írtuk be részletesen)
GCTATR közben...

Megtaláltuk az általunk tavaly óta hőn áhított Vöröstorony hágó ládát, a remek terepen rejtett, és a .com-on is megtalálható Tátrai kirándulás ládát. E láda megtalálása után megcsörrent a telefonom, s az éppen Poprádra érkezett Reggel kessertársunk érdeklődött: „Welcome drink?”
Ott a Vöröstorony-hágó

Erre a kérdésre nem lehetett „Nem”-et mondani, így egy bő óra elteltével a két család Tátralomnicon köszöntötte egymást. Nagyon jól éreztük magunkat, s örülünk, hogy egy nagyon szimpatikus családdal ismerkedhettünk meg!

Utolsó napra a Fátyolvízesés közelében ügyes helyre ügyesen elhelyezett GCSTRB láda felkeresését tűztük ki célul, ezzel a ládával búcsúztunk el idén nyáron a Tátrától.
mjdgm a Fátyol vízesésénél

Összegezve: nagyon nagy élmény volt ismét a Magas-Tátrában túrázni! Reméljük, -hozzánk hasonlóan- hamarosan sok magyar kesser mondhatja el magáról: „Láttuk az összes magyar rejtésű ládát a Tátrában!”