Egy „ezres”, james

Az ezernél több találattal rendelkező kesserek jobban szem előtt vannak, mint a többiek, ezért nagyobb az érdeklődés is irántuk. Itt James válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.

-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?


Már többször hallottam a dologról a rádióban és a TV-ben, de mivel nem volt sem GPS-em, sem tapasztalatom nem tudtam, hogyan kezdjek hozzá. Aztán egy munkakapcsolatból adódóan beszélgettem whiel-lel, aki elmondta, hogy ez az egész miről szól, hogyan működik. Egyik kollégámtól kaptam kölcsön egy Garmin eTrex-et egy hétvégére. Hát így kezdődött.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Természetesen. Régebben is járatam egyszer-egyszer túrázni és biciklizni, de ez a kesseléssel vált rendszeressé. Lehetőségeink szerint a szabadidőnket kereséssel töltjük. Kicsit már néha átesünk a ló túloldalára is...

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Az esetek túlnyomó többéségben párommal, Judittal, illetve január óta immáron kislányunkkal Anitával keresgélünk.

Első láda hármasban

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Eleinte minden hétvégén mentünk keresgélni. Mivel mi Bp-en lakunk a budapesti, a pilisi és a börzsönyi ládák elég közel vannak, kocsival könnyen elérhető a környék, azonban mára ezeken a területeken a meg nem talált ládák elfogytak, így mostanság átálltunk arra, hogy havonta elmegyünk az országban valahova egy hétvégére és ott "pusztítunk".


-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Nincsenek kifejezetten kedvelt, vagy utált ládák, de az biztos, hogy a számolgatós, sokpontos városi multikat nem szeretjük.


-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát?

Nem. Az eddigi egyetlen első megtalálásunk egy óriási szerencse eredménye volt, a történetet annak logjában lehet elolvasni.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen. Ausztirában, Csehországban és Szerbiában (bár akkor még Szerbia és Montenegro volt).

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Nem utazom rájuk. Ha találok egy ládában - és észre is vesszük, hogy az - akkor továbbvisszük.
Balatonfelvidék

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Nem. A használt GPS-em ehhez túl buta - vagy csak én vagyok tudatlan.

-Miért rejtettél saját ládát?

Konkrétan nem tudom megmondani. Szerettünk volna egyet telepíteni és kerestük az alkalmas helyet. Egy vidéki utunkon figyeltünk fel a ládamentes Hatvan-ra.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Nem célunk a közeljövőben újabb láda telepítése, de ha alkalmas helyet látunk megtesszük.

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Ránézünk a térképre, merre nem jártunk még.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Általában kocsival közelítjük meg a célterületet. Nyári szabadásgom alatt többször előfordult, hogy vonattal levittem a biciklit vidékre és a közelben lévő ládákat becserkeltem. Így jártam Székesfehérváron, Tatán, Szolnokon és Kecskeméten.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Nem/nem.

Köröshegy

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Egyszet volt egy kellemetlen esetem, amikor egy ládához a szántóföldön keresztül akartam eljutni. Már igencsak sötétedett, csak a GPS és egy elemlámpa volt a kezemben. A távolban terepjárók fényeit láttam a láda térsége felé közelíteni, majd ott megállni, látszott, hogy engem várnak.
Mikor odaértem - a ládától 20 m-re - megkérdezték mit csinálok. Túrázom - mondtam a szántóföld mellett. Ez nem nyugtatta meg Őket - ekkor már három autó állt ott, így az egyszerűség kedvéért beavattam Őket a kesseléssbe. Erre elmodták, hogy erre sötétedéskor ne kóboroljak, mert ez vadászterület és most épp' szezon van...

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

A mozgó láda jó ötlet, nekünk tetszik, már többet is elkaptunk. De az nagyon nem tetszik, hogy egyes kessertársaink egymásnak adogatják a mozgó ládákat és azt logolják - egy-egy pontért. Mi nem tekintjük "lóversenynek" a játékot, mármint, hogy kinek hány pontja van, de nem korrekt - szerintem.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Vegyes érzelmeim vannak ezzel kapcsolatban. Mi, kizárólag ládakeresés céljából nem megyünk külföldre - kivéve az egyetlen Szerbiában megtalált ládát -, de ha arra járunk megkeressük.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Amikor ráérünk és közelben van elmegyünk. Így vettünk részt az 1500. geoláda és a Geoszilveszter 2007 összejöveteleken.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

Fő eszközünk az elöször kölcsönkapott, de azóta megvásárolt 2002-es évjáratú Garmin eTrex. Nem a legmodernebb és a legérzékenyebb, kézzel kell a koo-kat bepötyögni, nem tudom számítógéphez kötni - ezért nem is track-elünk -, de azért jó pár száz ládát megtaláltunk vele, így ha nem romlik el marad még egy ideig. Egy éve az autós megközelítés megkönnyítése érdekében beszerezünk egy Mio Digiwalker 180-as PDA-t. Pár hete kezdtem el tanulmányozni a Russa-t is. Ennek használatával az a probléma, hogy a PDA két óra alatt lemerül, így hosszabb túrák folyamatos követésére nem használható.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet/csalódást/bosszúságot.

Élményből több is van: A legkiemelkedőbb a Zala-torkolat (GCZALA) amelyet közel egy évvel az előző megtaláló után - a hatalmas, saras nádas miatt egy gumicsónak igényevételével közelítettünk meg, a Zala feletti híd tövéből, a folyón. Elöször használtunk csónakot, evezőnk nem volt, így két ócska műanyag flakonnal és kézzel eveztünk. Nem haladtunk gyorsan...

Nem konkrétan egy láda, de nagy élmény volt a Tisza-tavi ládák megkeresése, melyet motorcsónakkal, illetve kenuval kerestünk meg.

Az első megtalálásunknak nagyon örültünk.


Konkrét csalódásról sem tudok beszámolni, de vannak olyan ládák amelyeknek megtalálásakor felmerül a kérdés: Mit is keresünk itt?????

A legnagyobb bosszúságot a Kács panoráma (GCPUNY) okozta. A logba mindent leírtunk. Utáltuk.

GCmamm felé

-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

Régebben sokat figyeltem, manapság már csak rá-rápillantok, hogy lássam, mennyi találatunk van.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

Különleges célunk, hogy most 3 hónapos (2008. március) kislányunkkal is megszerettessük a természetet, az erdőjárást, a túrázát és véleményünk szerint erre a "kincskereső" játék alkalmas lesz. Szeretnénk még sokáig csinálni együtt.

Nincsenek megjegyzések: