Egy "kesser", Brezko (APEXSEK)

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt Brezko (APEXSEK) (625 megtalálás) válaszolt kérdéseimre.
Köszönöm a közreműködését.


-Hogyan ismerkedtél meg a geokesinggel?

Valamikor még nagyon régen fél füllel hallottam valamit róla, de nem is figyeltem rá.
Évekkel később Egy aggteleki túra alkalmával beszélt róla a csoport vezetőnk (ma már Szirtes néven ládázik). Az eredmény: elkezdtük keresni a barlang feletti ládát GPS nélkül, de nem elég távol a szikla faltól, így a láda se lett meg. Engem viszont az egyik nemzetiparkos lentről kiabálva zavart el a sziklafal oldalából…
:)
Haza jövetelünk után a barátom Balázs érdeklődött a gc után, s mivel jó dolognak találta szólt nekem is, s régi verseny társunkkal Katival, s fiával Leventével megalakult a csapatunk, az APEXSEK, mely a korábbi sportegyesületünkről az APEX SE-ről kapta a nevét.

-Változott az életstílusod a kesing hatására?

Az életstílusom az nem változott, de a túráim célja igen, valamint az ismeretségi köröm is jelentősen kibővült. Még távoli városokban is vannak barátaim a gc-ről.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Ládázni bárkivel szívesen ládázok, aki elvisel! :)
Nagyon sok programon vettem részt az LGT szervezésében.
Nem fontossági sorrendben, hiszen mindenkit egyformán kedvelek, néhány név, akikkel sűrűben találkozok itt-ott: NaSza csapat, Togo, SagiK, Magpet, Frogirl, Csigabiga, Baliagy, debreceni barátaim: LuiLui, Judith, Dzsozy. Szab
Sokan vannak, akit ritkábban látok, mint szeretnék: Zferke, Totzoli65+felesége, H.gábor, Feri60, Csuhás, cactus, s még sokan mások..

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Amikor csak tehetem, néha akkor is, ha nem… Változó, van mikor 2 hétig semmi, s utána belehúzok.
De ha járok valahol, igyekszem minél többet érinteni

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Nem válogatok, szeretem az adott környék ládáit mind összeszedni, ha lehet, de nem is a hajtás, a pont miatt, inkább az utazási költség gazdaságossá tétele miatt.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Nem, nem izgat az elsőség. Egyszer ugrottam rá, de csak azért, mert közel volt, ismerős helyen. Végül 7. lettem…

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen. Ausztria, Szlovénia, Szlovákia. Csapattársam Balázs Angliában, s még Liszabon városban is járt…

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Igen, s mindig próbálom a céljának megfelelően rejteni, vagy olyan kezébe juttatni, aki megfelelőbb helyre tudja juttatni.
Vittem már ki Pozsonyba Horvátországból induló, Prágába tartó TB-t, Vagy Bécsbe ot tekergőzni vágyót. Mindkét esetben csak ezért utaztam ki, s ha már ott voltam ládáztam, fotóztam…
Juttattam TB-t Reggel-nek, Hev-nek, Fil-nek, Taska-nak ,akik jó küldetésének megfelelően tudták tovább vinni.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Számítani lehet rá, bár nem vagyok híve a „ládát minden sarokba”, inkább a „ládát a másoknak is érdekes helyekre”

-Hogyan döntöd el, merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Sok mindentől függ:
Merre van dolgom (munka, túra, verseny), s nem utolsó sorban anyagi megfontolás is közre játszik benne.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Autóm, jogsim nincs, így általában vonat, busz, gyalog, kerékpárral, s ezek kombinációja. Persze, ha be tudok társulni valaki kocsijába, azt nagyon szívesen veszem. Pláne, hogy közösen mégiscsak jobb móka ez, hiszen akkor rögtön lehet megbeszélni a látottakat.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

A józan eszemen kívül a Velencei tóban elsüllyedt az első, ajándékba kapott GPS-em a Gcanga megfogása után nem sokkal. Nagyon szerettem a Legendet, s utána rögtön ilyet is szerettem volna helyette, de végül jó ajánlatot kaptam egy Vista-ra.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Két emlékezetes keresés ugrik be rögtön.
Az első a Krisztina zöldjei multi mikroládája volt, amikor is amíg kutattam a mikro után, megjelent mögöttem két idős asszony, s nem értették, miért ölelgetem a szobrot…
A második az Apátistvánfalván tartott X. GEOF-on volt, mikor a sűrű fenyvesben, műholdat vesztett Legend-del kerestem a szuperül eldugott kis palackokat, mikor is a körülöttem gombászó házaspár férfi tagja nem bírta már megállni,, s megkérdezte:
„-Mit gyűjtök?” ,-Műanyag palackokat.”
A vicces a megdöbbent arca volt…
Mert ő csak azt látta, hogy a legjobb gombák mellett megyek el, s egyet se szedek le….
Szeretnél valamit megváltoztatni a kesinget körülvevő közegben?
Egy dolog, ami foglalkoztat, az ami a fórumokon időről-időre újra előkerül: Sokakat érdekelne az egyesület pénzügyi, személyi helyzete, a közgyűlések jegyzőkönyve, stb.
Nem értem, ezeket egyáltalán minek kell elrejteni, hiszen amennyire én tudom (én is tévedhetek, volt már rá nem egy példa) ezekről kötelező lenne a tájékoztatás, mint közhasznú egyesületnek…

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Szerintem különleges színfoltjai a ládáknak.
Megtalálásukban sok szerepet játszik a naprakészség, ami nem mindig valósul meg, erről nem rég volt egy értekezés a fórumon.
Az én álláspontom, a győzzön a gyorsabb…

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Csakúgy, mint az itthoni ládák esetében, fontos, hogy olyan legyen a témája, ami másokat is érdekelhet.
Engem különösebben nem érdekel, van-e magyar vonatkozása, vagy nincs.
Nem ezért fogom felkeresni pl. egy sziklacsúcs kilátóját.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

A X. GEOF óta igyekszem eljutni minden versenyre, attól függetlenül, hogy ki rendezi…
Milyen kütyüket cipelsz magaddal keseléshez?
A GPS-en, s elemlámpán kívül (még nappal is van nálam, mert ki tudja, mikor érek haza?) Zferke barátomtól kaptam egy PMR-t kölcsön, bár néha elfelejtem bekapcsolni….

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet/csalódást/bosszúságot?

Erre a kérdésre nem tudok válaszolni. Nehéz, sőt lehetetlen összehasonlítani egy hegycsúcs kilátását egy pl. szegedi belvárosi sétával.
Én mindenevő vagyok.
A csalódásról meg annyit, hogy néha persze elő fordul ez, de inkább kalandnak élem meg ezt is, mint veszteségnek.

-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

Ismerősnél szoktam inkább figyelni, hogy épp merre járt mostanában, s az meg van- e már nekem?
Esetleg fórum hozzászólójánál nézem meg, hogy tudjam mennyire ismeri az errefelé lévő szokásokat, bár ez esetben lehet csalóka is a levont következtetés.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kesiggel kapcsolatban elérni?

Leginkább az foglalkoztat, hogy minél több felé megfordulva, minél több mindent lássak, s új barátokra tegyek szert.
Bár szerintem ez nem különleges cél…

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szerintem nagyon sok érdekeset mondtál,olyat is megtudtam rólad amit eddig nem,pedig rengetegszer ládázunk együtt, és még MSN-en is beszélünk esténként.

Frogirl

Unknown írta...

Az én drága fogadott lányom!
Mikor megyünk már újra közös ládázásra? :)