Egy „ezres”, Jutka

Az ezernél több találattal rendelkező kesserek jobban szem előtt vannak, mint a többiek, ezért nagyobb az érdeklődés is irántuk. Itt Jutka válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.




>Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

-Unokaöcsém, Marci (felhasználóneve:marton-m, Freddy bátyja) mesélt róla először nekem, mikor 2002. januárjában eljött Szegedre meglátogatni. Az első ládamegtalálásaim valójában vele történtek akkor: a legelső a szegedi Református Templom előtt akkor még ténylegesen létező láda volt, meg a Tisza-party, persze GPS nélkül. Később Freddy biztatott, hogy kezdjek el a neten is logolni.

>Változott az életstílusod a kessing hatására?

-Túl nagyot nem, mert azelőtt is sokat csavarogtam, autóztam, kirándulgattam, egyedül is, Marcival, Freddyvel és más családtagokkal, barátokkal is. Ez a játék viszont sokat segített a megfelelő célpontok kiválasztásában, és persze még több csavargásra inspirált.

>Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

-Topolyával, mert vele mindig élménydús kirándulás a ládázás, sokszor több napos, és komoly túrázások tarkítják; Freddyvel, mert vele rendszerint kalandos, dinamikus rohanásban van részem; más családtagokkal (testvéremmel, sógornőmmel, unokahúgommal, édesanyámmal), mert együtt tölthetünk el kellemesen egy kis időt, egyéniségüknek és pillanatnyi hangulatuknak megfelelő kirándulóstílusban. Néhány fiatal kollégámmal is megismertettem már ezt a játékot. A magányos ládázásnak meg külön hangulata van; ilyenkor általában igyekszem mindent jól megnézni, és mindenben megkeresni az érdekeset.

>Milyen gyakran keresel ládákat?

-Amilyen gyakran tudok erre időt szakítani. Ez változó, mert nagyrészt a munkámtól függ, másrészt sokszor más családi programoknak van elsőbbsége a ládázással szemben (bármennyire is igyekszem összeegyeztetni ezeket).

>Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

-A túrázósakat kedvelem a legjobban (a legkedvesebbek nekem talán a Totál Brutál és a Horváth út); de a hegyi ládák mellett szeretem az érdekes alföldieket is - pl. a legutóbbi ládázós körből az Árvízkapu nagyon tetszett; és pl. a Csomorkányi templomrom is az egyik kedvencem.

>Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát?

-Csak ha a közelben van és éppen nem esik nehezemre levadásznom. Mindenáron nem hajtok az első megtalálásokra, azt sem tudom, mennyi ilyenem van (két veszprémi ládára emlékszem, meg néhány alföldire is, meg Freddyvel egy emlékezetes szülinapi éjszakai bakonyi ládázásra).

>Külföldön is kerestél már meg ládát?

-Nem kerestem külföldön ládát, csak rejtettem Freddyvel együtt a Rab-szigeten egyet, még 2004-ben.

>Érdekelnek a Travel Bug-ok? Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

-Travel Bugok nem érdekelnek, trackeket nem gyűjtök.
>Miért rejtettél saját ládát?

-A Vaisnava Templomot véletlenül találtam meg, még a geoládázós idők előtti alföldi bolyongásaim során, és nagyon megtetszett a hely sajátságos atmoszférája, valamint az ide tartozó emberek nyugalma és különleges szellemi élete. Gondoltam, megosztom másokkal is a hely és az itteni emberekkel való találkozás élményét; ahogy az egyik vaisnava hívő fogalmazott: szellemi ajándékot akarunk adni az erre járóknak. A logokból úgy látom, ez rendszerint sikerül is. A Csongrádi Virtúrát egy derékig érően havas januári napon csináltam meg, amikor ládakeresésre, autóba ülésre gondolni sem mertem, viszont vonattal szépen el tudtam döcögni Szegedről Csongrádra. Tehát ez részben pótcselekvés volt, ládakeresés helyett; és azért éppen itt, mert Csongrádot szeretem, és a láda mellett lévő ásatás megtalálása a helybeliek számára sem mindig egyszerű.

>Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

-Nem tervezek újabb ládarejtést, keresni jobban szeretek.

>Budapesti ládák rejtéséről mi a véleményed?

-Nem rajongok Budapestért, de azért a budai hegyekben (pl. a KFKI környékén) rejtett ládák okoztak már kellemes meglepetést.

>Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

-Attól függ, kivel megyek - az ő(k) igényeihez igyekszem alkalmazkodni. Ha egyedül ládázom, akkor a rendelkezésemre álló idő alapján választok célpontot.

>Hogyan szoktál oda utazni?

-Rendszerint autóval, de Budapestre csak vonattal utazom, így az ottani ládákat tömegközlekedési eszközzel, ill. gyalog közelítem meg.

>Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

-Igen, sajnos, az első GPS-emet (Etrex Camo) az autó tetején felejtettem egyszer. Megtaláltuk ugyan az országút mentén később a darabjait, de az a kütyü lényegében elveszett :((. Találni csak ládákat szoktam, esetleg szép színű/formájú köveket.

>Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

-Igyekszem elkerülni az ilyen helyzeteket, a láda megmaradásának érdekében.

>Szeretnél valamit megváltoztatni a kesinget körülvevő közegben?

-Nem.

>Mi a véleményed a mozgó ládákról?

-Szeretem őket!

>Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

-Nincs erről általános véleményem. Eddig két ilyen ládát vadásztam le (Sebesvár, Nagykövesdi vár), mindkettő nagyon tetszett.

>Részt szoktál venni a versenyeken?

-Mostanában már nem, régebben talán három versenyen is részt vettem Anna unokahúgommal, ill. egyszer pécsi kollégákkal. Versenyezni nem szeretek egyedül, úgyhogy ha nem sikerül rábeszélnem valakiket csapattagnak, akkor nem megyek. Meg talán azért sem, mert jobban szeretek ládákat keresni, mint versenyezni.

>Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

-GPS-t, fényképezőgépet, wap-os mobiltelefont.

>Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?

-Ahányféle láda, annyiféle élmény. A kedvenceimről már írtam, bosszankodni meg nem szoktam, igyekszem megkeresni a pozitív élményt a kevésbé sikerült ládákkal kapcsolatban is.

>Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

-Nincs.

>Milyennek képzeled a magyar geokessing jövőjét?

-Nincsenek erről elképzeléseim. Reményeim vannak csak: hogy megmarad a geocaching.hu olyan jónak, amilyen most, és hogy még sok jó élményt fog nyújtani ez a játék sokaknak. És köszönet mindazoknak, akik ezért tettek, tesznek valamit.

Nincsenek megjegyzések: