Egy „újonc kesser”, Morcos61

A hivatalos oldal adatbázisából - Attibati adatbázis kezelő ismereteit segítségül kérve - kigyűjtöttem azokat a "kollégákat", akik 2007-ben kezdtek bele közös hobbinkba, és egy év alatt legalább 50 megtalálást értek el. Ez a megtalálás-szám már feltételezi, hogy ráéreztek a geocaching "ízére", és komolyan érdekli Őket a ládázás. Ezután átnéztem a logokat, és kiválasztottam azokat a kessereket, akik érdemben is hozzátesznek valamit a játékhoz, veszik a fáradtságot, és néhány mondatban leírják tapasztalataikat, élményeiket. Küldtem Nekik egy körlevelet, néhány gondolatébresztőnek szánt kérdéssel.



Morcos61 levele:

Ennek a névnek az eredete az idők homályába vész, és nem is jellemző rám, bár evvel nem minden ismerősöm ért egyet. A GC-ről véletlenül olvastam az interneten . Az autós navigációhoz vásárolt PDA-mra kerestem a kezelést könnyebbé tevő programokat, és így bukkantam rá erre a játékra. Kirándulni addig is szerettem, persze csak olyan vasárnapi módra. Finom ételek, könnyű délutáni séta. Gondoltam, kell egy olyan hobbi ami nem árt, és nem hizlal, ez pedig pontosan olyannak tűnt. Szerencsére sikerült rábeszélnem a környezetemben élőket is, és így egy kis lelkes, de változó összetételű csapatot sikerült szervezni. Kata, Janó, Tündy.

Első láda keresésünk igen emlékezetesre sikeredett, és nem is volt eredményes. Hályogkovács módjára sikerült egy 3 pontos, számolós multiládát kiválasztani a közelben. A GCTSZA volt. 2007.7.14 12:17 harminc fok meleg és kb. 8 km "séta" mindhiába.
Lehet könnyebb lett volna, ha előtte felkészülök a koordináta formátumokból. Ennek ellenére mégsem ment el a kedvünk, csak a számolós ládáktól, egy kicsit.

Nagyon sok segítséget sikerült szerezni a geocaching.hu, és a turistautak honlapokról, ill. az itt található fórumokról. Azt nem mondhatnám, hogy képzett térképész lettem, de lényegesen többet tudok már a tájékozódásról, mint a játék megismerése előtt, bár még vannak ismeretlen területek a mai napig is. Ez azonban már nem gátol a kis dobozkák eredményes keresésében. Nekem mint már említettem a térképészettel voltak gondjaim, mivel kütyükedvelő vagyok, ezért a technika nem okozott gondot.

Szorgalmasan jártuk a környéket, és gyűjtögettük a megtalálásokat, mígnem elérkezettnek láttam az időt egy saját ládika telepítését. Igen ám , de hová ? Nem egyszerű kérdés ez. Annyi szempont, és milyen kevés tapasztalat. Irány a net ! Átnézve sok-sok ládika rejtés, webes felület, kísérő szöveg. Meglepetésemre- mert nem ezt olvastam- kisebb döccenőkkel átment.

Hurrá, van egy saját ládánk, kedvenc településem fürdője közelében ! GCGYE. Igaz ez sem volt ilyen egyszerű, mert a nyáron rejtettük el, de mivel nem volt még meg a 20 megtalálás nem tudtam bejelenteni. Amikorra a bűvös húszas meglett, addigra a rejtést dúlta fel valaki. Ekkor jöttem rá, hogy a következő ládikát, ha lesz, sokkal közelebbre kell helyezni a lakhelyemhez, mert nem gazdaságos 400 km-t utazni, ha egyébként semmi dolgunk arra. Bár ok a GC-re :-)) .

Minden rejtés érdekel. Mindegyik más és más, de azért vannak kedvencek ill. kevésbé tetsző. Egyik kedvencem a GCTETO, amit szerintem még sokáig fogok emlegetni a tüskék miatt, vagy a GCFSZV meredek emelkedésű útja. Nemkedvelem ládika nincs, de elkeserít, hogy a természetet járva milyen sok szemetet lehet találni. Ezt már kocahorgász koromban sem értettem, hogy mi vezérli az embereket, hogy mindent összerondítsanak.

2007.12.30.-án voltam első kesser találkozómon, KMGC, és remélem nem ez volt az utolsó. Máskor is nagyon szívesen veszek részt a találkozókon, különösen, ha az általam kedvelt évszakok valamelyikén lesz megrendezve (nyár, tavasz, koraősz).

A keresés előkészületei teljesen rám hárulnak, mivel senki nem szerei az aprómunkát.
Kitalálom merre menjünk, milyen ládákat keressünk fel. Aztán a koordináták bevitele kétszer , Russa + I Go. A láda weboldalának letöltése a PDA-ra amit persze nem lehet rendesen olvasni a korlátozott kijelző méret miatt, de hátha mégis. :-)) Lehet, hogy be kellene szerezni egy notbookot ?

Az első időben mint megrögzött kütyümániás mindig hittem a Russának, manapság inkább Bőrharisnya módszerét követem.

Mindkettőnek megvan az előnye, az elsőnél az, hogy a gépet lehet hibáztatni ha nem találom, ha a második módszerrel találom meg, akkor pedig lehet napokig emlegetni milyen ügyes is valaki.

Morcos61

Nincsenek megjegyzések: