Egy „újonc kesser”, alucifer

A hivatalos oldal adatbázisából - Attibati adatbázis kezelő ismereteit segítségül kérve - kigyűjtöttem azokat a "kollégákat", akik 2007-ben kezdtek bele közös hobbinkba, és egy év alatt legalább 50 megtalálást értek el. Ez a megtalálás-szám már feltételezi, hogy ráéreztek a geocaching "ízére", és komolyan érdekli Őket a ládázás. Ezután átnéztem a logokat, és kiválasztottam azokat a kessereket, akik érdemben is hozzátesznek valamit a játékhoz, veszik a fáradtságot, és néhány mondatban leírják tapasztalataikat, élményeiket. Küldtem Nekik egy körlevelet, néhány gondolatébresztőnek szánt kérdéssel.

alucifer levele:



----------------1986 Lázbérc
Erről a játékról évekkel ezelőtt a Tv-ből talán a FŐTÉR műsorából értesültem. Mivel részletekről nemigen volt szó ezért az egész feledésbe is merült. A tavalyi évben rászántam magam egy GPS megvásárlásán( MIO P550 PDA beépített gps vevővel) egy IGO 2007 térkép szoftverrel.

Pár hétig élveztem ennek a kütyünek az adottságait, de mihelyt letértem a főutakról máris kevésnek bizonyult ez a térkép.
Elkezdtem keresgélni az interneten ( amit szintén 2007 tavaszán köttettem be ) és a GPS, illetve PDA kereső szavak alapján eljutottam a „túristautak.hu” –ra majd a „geocaching.hu” –ra. Tetszett ez a felfedezés, mert azt hiszem, erre vágytam, amit itt találtam.


--------A kütyüm
A „RUSSA” programmal működő turistatérkép letöltése és megismerése után rájöttem, hogy a láda adatok, információk is letölthetők mind a számítógépre (MapSource) mind a PDA-ra. Azonnal indultam ládát keresni „GCMOHO” - na ez nem jött be. Egy órát túrtam a fák, bokrok alját teljes elkeseredésben, majd irány haza. Miután elolvastam figyelmesebben a leírást, jöttem rá, hogy többféle láda létezik hagyományos, virtuális, múlti, stb. Hát én rá repültem az első virtuálisra, de megtanultam sokkal figyelmesebben kell felkészülni a láda leírásokból. Azóta a keresni kívánt ládaleírásokat kinyomtatom, és viszem magammal.

A természetjárás hosszú évek óta a kedvelt időtöltésem ( csak is amatőr szinten turista térképpel ) hegyek, romok, városok, történelmi érdekességek.

A jelenlegi túratervet úgy készítem el, hogy az összhangban legyen egy-egy láda felfedezésével is. Autóval közelítem meg azokat az optimális pontokat, ahol leparkolhatok, majd gyalogosan GPS-el fényképezővel indulok barangolni.



-----------geocaching.hu
Saját rejtéssel még nem rendelkezem, de csábít a gondolat, hogy megtegyem.

A már felkeresett ládák és helyekről: Mindegyik ötletes és szép helyeket bemutató túra. Összehasonlítani nincs értelme, mert mind más és más. A múlttikkal már viszont meggyűlt a bajom. Nem mindig egyértelmű a helyszínen melyik tábláról, oszlopról van szó, amit le kell olvasni… erről más kesser is panaszkodott.

Mivel én egyedül „ládázgatok” jó néha találkozni és beszélgetni más kesserrel is. Ezen rövid idő alatt ( 4 hónap ) összefutottam pár kessertárssal…
SMILEAGAINPUPUBorchsika&Golyozsorzs - kilali

A szabadidőm viszonylag korlátozott, de igyekszem az itt megjelenő írásokat, sztorikat nyomon követni, és remélem geocaching rendezvényre is eljutok valamikor.
-----------------------------2007, Hideg kúti pihenő

alucifer

Nincsenek megjegyzések: