Az L.G.T. (Light Geokesser Team) sztori
(Akebono)


Az egész történet Erdélyben kezdődött.

MikiCache "őskesser" 2007 tavaszán Torockó és környékére szervezett egy több napos kirándulást, amire többedmagammal én is eljutottam. Az egyik napra meglepetéstúra volt szervezve, ami történetesen a Bélavár nevű, hegyóriás megmászását és közös ládarejtést jelentette. A túra meglehetősen kemény volt,, elég annyi, hogy magam is találkoztam útközben légszomjjal kűzködő sherpákkal, akik, mint utólag kiderült, ide járnak tréningezni a Mount Everest-i szezon előtt. (de ez nem igaz :-) )

Ezen a túrán született meg NaSza kessertársunk fejében a gondolat, hogy miért ne lehetne könnyebben is ládát keresni? A vele tartó Anikó, Fonte, Csigabiga is helyeselte az ötletet. Néhány nappal később, valahol félúton a Székelykő csúcsa felé az én fülembe is eljutott a hír, hogy jó lenne egy könnyed, kényelmes (light-os) ládakereső klubot alapítani.
Hazaérkezésünk után a kósza ötlet el is felejtődött volna, de engem továbbra is izgatot a terv. Gondoltam egyet és először egy közösségi szájton létrehoztam az L.G.T. klubot, majd a "nagy" geocaching fórumon meghírdettem a dolgot. Ahogy az várható volt, többen gúnyos megjegyzésekkel reagáltak, de voltak pozitív visszajelzések is. Ennek örömére összedobtam egy portált a jövendő klubbtagok találkozóhelye gyanánt. Idővel egyre többen szereztek tudomást a dologról és most már nyugodtan kijelenthetem, beindultunk!

A komlóskai versenyen terveztünk egy "hivatalos" alakulást, de ez sajnos, rajtunk kívülálló okok miatt elmaradt. Ennek ellenére, úgy tűnik, sokaknak tetszet a szerveződés, melyet regisztrációjukkal is megerősítettek. Az első nagy megmérettetésen is túl vagyunk már, hiszen közös hajókirándulásos, ládakeresős balatononi programunk nagy sikert aratott.

A viharos időjárás ellenére minden előzetes jelenkező eljött és részt vett a *A Balaton közepe* (GCBKOZ) láda "megkeresésében". (A kirándulás videója a YouTube-n: ) Portálunkon az érdeklődök több tervezett programot is megtalálnak, melyeket a közeljövőben szeretnénk lebonyolítani.


Továbbra is várunk soraink közé mindenkit, aki egyetért alapelveinkel: L. G. T. tag bárki lehet, aki betartja az L.G.T. alapszabályait. A geocaching szabályainak figyelembe vétele és betartása mellett a következők:

- aki lassabban halad és nem szeret lóhalálában végig vágtatni a célpontig,
- aki szeret nézelődni, bámészkodni és fotózgatni, - aki "rohanó világunkból" kiszabadulva, kényelmesen szeret túrázni, - aki, ha csapatosan indul el a túra folyamán, egyszer sem szakad el társaitól, és így, csapatban érkezik meg a célponthoz, ami egyébként a mindenkori túrázás egyik alapszabálya!,
- aki együtt tudja élvezni társaival a természet szépségeit, a látványt,
- aki nem "pontvadász" és nem "teljesítménytúrázó" ;-)

Lejegyezte: Akebono (Garai József)

Nincsenek megjegyzések: