Atyavilág! SeresPéter-láda!

Pasaréti séta (GCPASA) rejtésének története

Válaszol Seres Péter






-Akkor figyeltem fel a nevedre, amikor macikupac így kiáltott fel egy fórum hozzászólásában: "Atyavilág! SeresPéter-láda!" Az Ő meglepődésének okát nem ismerem, de én azon lepődtem meg, hogy egy új láda lett Budapest közepén elrejtve. Honnan volt az önbizalmad egy ilyen rejtéshez, és mi adta az ötletet?

S.P.: Gondolom, aki elkezd kesselni és
megtalál egy ládát, az rögtön elrejtené a sajátját, én is így voltam ezzel. Persze ez 3 évig nem sikerült, de nem adtam fel. Először a számítógépes szabályokba ütköztem. Majd a harmadik alkalommal már - a szabályoknak megfelelő rejtésemet - a moderátorok vetették el. Úgy gondoltam a lakásom mellett 5 percre rejtem el első ládámat, ennek több oka is van: - mert azt a környéket ismerem a legjobban, ahol lakom, -mert lokálpatrióta vagyok, és ezt a környéket szeretném legjobban másoknak bemutatni, -mert valószínűleg akik nem itt laknak, azok ezt a környéket kevésbé ismerik, -s mert ha a ládát ellopják, akkor itt tudom leggyorsabban pótolni. Sajnos erre már sor került. Gondolom, ha más ládáknál is így lenne, akkor nem lenne 53 beteg vagy 125 megszűnt láda.

-Nehéz volt meggyőznöd a moderátorokat?

S.P.: Eleinte azt hittem meg tudom győzni őket, de idővel rájöttem ez ész érvvel lehetetlen. Valójában egy idő után csak kihívásnak tekintettem, hogy tudok egyre jobb ládát fejleszteni, s belenyugodtam, hogy mások soha nem látják, ugyanakkor igyekeztem minden valódi moderátori kritikának megfelelni. Ez azért volt nehéz, mert a moderátorok döntésüket általában nem indokolták, s főleg nem a saját maguk által elfogadott szabályok szerint.

-A 2419 egy meglehetősen alacsony ID szám, mégis ez az első ládád? Miért?

S.P.: Valóban 1.445-ként csatlakoztam a játékhoz, azt követően 3 évvel hogy 2001.06.24-én az első ládát elrejtették. Azóta újabb 3 év telt el, s a játékosok száma megötszöröződött. Bár a rejtések több mint a negyedét megtaláltam, hiába szerettem volna, saját ládám nem lehetett, mert azt a moderátorok félévenként rendre visszautasították. Én pedig nem változtattam azon a véleményemen, hogy mindenki ott rejtsen el ládát, ahol legjobban szeretne. Csak azért nem akartam 100 km-re rejtést készíteni, hogy legyen egy ládám.

-A logjaid eléggé sajátosak. Mit szóltál, amikor egyesek - szerintem nagyon szellemesen - parodizálták a stílusod, amikor Neked írtak log bejegyzést?

S.P.: A logok többsége elég szűkszavú, csak annyi, hogy "OK" vagy "rendben", pedig nyilván ennél többet gondolnak az emberek. Vagy örülnek, vagy bosszankodnak, de biztos hogy vannak érzéseik, amit nem osztanak meg egymással. Tudom, hogy a megjegyzéseim eleinte az átlagostól eltérőek voltak, kíméletlenül őszinték, s nyilván ez érzelmeket váltott ki másokban. Én örülök, ha az emberek megnyílnak, s elmondják, amit gondolnak, még ha különbözik is a véleményünk. Nem kell hogy egyformák legyünk, nem kell hogy ugyanazt szeressük. Van aki kirándulni szeret az erdőben, van aki csak a városokat fedezné fel. Egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál, tanuljuk meg egymást elfogadni, vagy legalábbis egymás mellett élni. Örültem, hogy az emberek megnyíltak, s valódi érzelmeket mutattak. Az utóbbi időben inkább csak fényképeket viszek fel, ezzel próbálom segíteni azokat, akik még nem voltak ott, hogy eldönthessék érdekli-e a láda vagy nem. Egyébként a statisztikai számok pár év múlva lesznek érdekesek, nem most.





Parodizáló logok


abacus 2007.10.14 20:45 - Megtaláltam

Az 573. ládám egy kellemes sétára invitált Kissyvel. A láda értékelése 1-5 skálán: 3. Az 5. ponton felesleges a teljes házszám az utolsó pont koordinátájához. Javaslom a G betű törlését. Ráadásul a 4. pont koordinátái 10 méterrel arrébb mutatnak, a kerítésen belülre. A rejtő telefonos segítségére is szükségünk volt, aki készséggel állt rendelkezésünkre. Köszönjük. Az Interneten a 3. megtalálók voltunk, az 1. füzetbe is a 3. bejegyzést tettük. Már csak 1 kereshető budapesti ládám maradt a 127-ből! Az 1860 ládából 1680 kereshető, az 573 megtalálás a 6978 kesserből az 54. helyre elég. li :-)

Hz 2007.10.14 22:06 - Megtaláltam

A láda értékelése 1-5 skálán:2.83 A környék semmitmondó, a jelszóhoz telefonálni kellett, mivel a templom zárva volt. Az interneten az 5. megtaláló voltam a füzetbe nem tettem bejegyzést, egyébként ez volt a 609. ládám a kereshető 1678-ból, ami a megtalálásokat illetően a 6985 játékosból a 45. helyre elég. Hz


Gyros 2007.10.14 22:07 - Megtaláltam

A láda értékelése 1-5 skálán: 3.5. Az 1. és 2. pont közti távolságot 245 lépéssel 2.17 perc alatt tettem meg. A jelszóhoz telefonálni kellett, mivel a templom zárva volt. Az interneten a 6. megtaláló voltam a füzetbe nem tettem bejegyzést, egyébként ez volt a 469. ládám a kereshető 1678-ból, ami a megtalálásokat illetően a 6985 játékosból a 83. helyre elég. Már csak 2 kereshető budapesti ládám maradt a 127-ből. G





-A bemutatkozó oldaladon azt javaslod, hogy az első ládáját mindenki a moderáció megkerülésével rejthesse. Ez kinek és miért lenne jó?

S.P.: A jelenlegi moderátorok mostani álláspontja, hogy ne legyen több budapesti láda, s a virtuális ládákat sem szeretik. Biztos sokan gondolkodnak még így, s ők egyetértenek ezzel, de nagyon sokan másképp gondolkoznak, s azok nem értenek egyet ezzel. Szerintem semmi nem jogosítja fel a moderátorokat a cenzúrázásra, a saját ízlésük másokra való rákényszerítésére. Amellett hogy olyan ládákat lehetne rejteni, amiket a moderátorok szeretnek, kibírná még a játék szelleme más ízlésű ládák rejtését is, aminek mások örülnének. Ha mindenki csak legalább egy ládát rejthetne el cenzúrázás nélkül, már akkor is sokkal színesebb lenne a játék, sokkal érdekesebb rejtésekkel találkozhatnánk. Ez egy kompromisszumos javaslat, lenne is cenzúra, meg nem is, olyan, mint egy magyar népmese, persze a legjobb lenne, ha egyáltalán nem lenne cenzúra.

Egyébként már a Kádári diktatúra idején is "másképp gondolkodó" voltam, bár a többség már nem ismeri ezt a fogalmat. Tüntetéseken vettem részt, szamizdatot terjesztettem, repülő egyetemet szerveztem, ahol változó helyeken, lakásokon 50-60 ember előtt egyetemi szintű előadásokon hangzottak el olyan gondolatok, amiket az egyetemeken kicenzúráztak, szóval már akkor is harcoltam mindenfajta cenzúra ellen. Egyébként nagyon csodálkozom, hogy valaki miért vállalja el a cenzor szerepét most a demokráciában. A cenzúra a diktatúrák elválaszthatatlan része. A demokráciában átlátható szabályok vannak, s nem szubjektív cenzorok, amikhez nem lehet igazodni. Hibás és a demokratikus gondolkodást romboló nézet a cenzúra intézményét fenntartani bármilyen játékban. Hogy kinek lenne jó újabb budapesti láda? Annak, aki már az összest megtalálta, s nincs mindig ideje 100 km-t utazni, vagy sajnálja az utazási költséget, ha kesselni akar.



Egyébként a ládák 7% van csak Budapesten, ugyanakkor az ország lakóinak 20% él itt, s valószínűleg a játékosok tekintetében még nagyobb az arány, nem beszélve a történelmi, kulturális, s egyéb bemutatható érdekes helyekről. Mellesleg nekem a budapesti multiládák tetszenek a legjobban, kár hogy alig van belőlük.

-Azt is írod, rád jellemzően pontos számadatokkal illusztrálva, hogy már sok barátoddal ismertetted meg a geokessinget. Ők rejtettek már ládát?

S.P.: Barátaim még nem rejtettek ládát, mivel tudjuk nem olyan egyszerű ládát rejteni. A 7.176 kesserből csak 575-nek van ládája, ami a kesserek 8%-a, tehát 92%-nak még nincs. Sőt 4-nél több ládája csak 100 játékosnak van, ami az összes játékosnak nincs másfél százaléka.

-Általában a maximális 10 fényképet teszed fel egy bejegyzéshez. Fontosnak tartod a fényképeket?

S.P.: A geocaching általános leírása is arra buzdít, hogy minél több fényképet helyezzünk fel. Én sokszor ez alapján választom ki, hogy mit keresek fel, s talán mások is így vannak ezzel. Ami egyértelműen valami érdekeshez, újhoz visz, azt előnyben részesítem az átlagossal szemben, ami pedig érdektelen, azt kerülöm. Eddig összesen 4.023 fényképet vittem fel, talán kevesen vittek fel ennél többet, lehet hogy statisztikai összesítést kellene adni arról, ki hány fényképpel gazdagította a Web lapot.

-Tervezed újabb ládák rejtését?

S.P.: A véleményemet már elmondtam, hogy mindenki ott rejtsen el ládát, ahol szeretne. Mivel én Budapesten szeretnék ládát elrejteni, s itt a moderátorok ezt kicenzúrázzák, ezért nem tervezhetem újabb ládák rejtését. Egyébként pszichikailag teljesen kimerített a 3 éves szélmalom harc, egyhamar nem lesz kedvem újabba belefogni. Lehetne persze az ország másik végében ládát rejteni, de véleményem szerint az rejtsen ott el, aki ott él, aki azt a részt jobban ismeri, jobban be tudja mutatni. Sok sikert mindenkinek a saját láda rejtéséhez!

2007. november 25.

Nincsenek megjegyzések: