Egy "kesser", dc3

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt dc3 (879 megtalálás) válaszolt kérdéseimre.
Köszönöm a közreműködését.


-Hogyan ismerkedtél meg a geokesinggel?


Előbb ismerkedtem meg a gps navigációval, majd érkezett innen-onnan némi információ "furcsa" emberekről, akik konyhai dobozokat keresgélnek, de az igazi kezdőlökést az adta, hogy valahogy rátaláltam a neten lotht őskesser privát oldalára, ahol volt némi utalás e játékra. Ez most novemberben volt 3 éve....


Fotó: Bal3

-Változott az életstílusod a kesing hatására?

Természetesen igen. Visszavezetett az erdőjáráshoz.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Legjobban a párommal. Sokakkal voltam már együtt amúgy ládázni, mindenkivel élmény volt a közös ládabogarászás. Neveket nem sorolnék, de akikkel voltam úgyis tudják, hogy milyen sokat jelent a barátságuk.

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Kezdetben megfogadtam, hogy átlagban a napi egy láda a cél. Ezt az első évfordulóig tudtam tartani. Mára romlott a statisztikám. Jelenleg ahogy sikerül. Hétvégén legalább az egyik napon és mivel a munkám miatt sokat utazom az országban a pontokat mindig feltöltöm a kütyüre, hátha lesz időm. Általában összejön.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Igazából mindegy, de a sok pontból álló multikat arra az időre hagyom, mikor már minden mást megkerestem.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát?

Igen. Izgalmas dolognak tartom, és mindig bízok egy spontán kessertalálkozóban. Módszerem az, hogy gyakran nézegetem a wapos felületet, valamint be van állítva az sms értesítő. Jelenleg 12 db. elsőségem van. Hozzáteszem volt még néhány, ahol az általam szállítmányozott kessertársnak átengedtem a dicsőséget, de olyan is mikor én kaptam meg mástól a lehetőséget.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen, sokfelé. Nagyon szeretünk utazni és hamar rájöttünk, hogy az ottani geoládák mutatják meg a legjobb helyeket. Szlovákia, Anglia, Hollandia, Dánia, Görögország, Olaszország, Vatikán és Ausztrália ládái közül keresgéltük eddig. Remélem a sor folytatódik. Innen üzenem: nem csak a magyarországi ládák tartalma tragikus. Meg a Föld túloldalán is van olyan doboz, amiben szinte csak szemét volt.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Érdekelnek, de egyre kevésbé. Valamikor nyomoztam a nálunk elveszettek után, sokat felvittem a poik közé, de látván az Egyesület semmilyen hozzáállását a TB témához, már nem foglalkozom e feladattal, csak azokat a TB-ket figyelem, melyek átmentek a kezemen.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Gyűjtöm, és mostantól igyekszem ezeket feltölteni. Térképet nem rajzolok, viszont köszönöm azok munkáját, akik részt vesznek benne.

-Miért rejtettél saját ládát?

Részben, mert tartozom ennyivel azoknak akiknek megkereshettem a rejtéseiket, valamint azért, mert volt olyan látnivaló, amit szerettem volna megosztani. Amúgy először adoptáltam ládát, hármat is, majd azóta még 3 saját rejtésem van.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Igen, tervezem. Sőt, most is kint van egy ládám, csak be kellene adnom moderálásra, de úgy néz ki, hogy e láda egy magasabb szintű eseményt fog szolgálni.

-Budapesti ládák rejtéséről mi a véleményed?

Kell, hogy legyenek, bár van elég. Olyat nem szeretnék, mint amit Londonban tapasztaltam, hogy egy városi parkban minden lámpaoszlopon, valamint az összes padon van egy mágnessel felcuppantott filmes doboz. Az már sok volt. Persze semmit se kötelező megkeresni. Lehetne több mikroláda amúgy, hiszen sok érdekesség van Budapesten, ami méltánytalanul ismeretlen a többségnek.

-Hogyan döntöd el, merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Hétvégeken tájegység szerint, hétköznap, ahová a munkám vezényel.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Autóval.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Úgy rémlik semmit nem vesztettem el, bár legutóbb Mikulással ládázva a rejtek mellett hagytam a gps-t, de 100 méterre távolodva már hiányzott. Jó módszer, ha kialakítunk magunknak egy ellenőrző listát. Találtam már ládaleírást, mobiltelefont.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszerejtéskor?

Hajléktalanok részegen kötözködtek. Megoldottam.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kesinget körülvevő közegben?

Szeretném, sok más, rendszeresen ládázó kessertársamhoz hasonlóan, segíteni az Egyesület munkáját, de komoly falakba ütközünk. Így szükséges levonnom a megfelelő konzekvenciát. Nem fogok erőlködni.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Szeretem őket, de egyet kell értenem a szigorításokkal a sorozatos, tiltott területre történő telepítések miatt. A ping-pongozás nem zavar, ha valaki így szaporítja megtalálásait, az neki kellemetlen.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Természetesnek tartom a történelmi határokon belül.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Igen, Péliföldszentkereszt óta minden versenyen ott voltunk, volt nagyon jó és kevésbé jó helyezésünk is. De ugye a részvétel a fontos. Az őrségi (Apátistvánfalva) verseny helyszínét pedig Saladin9 barátommal együtt "találtuk".

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

Garmin GPSmap 60CSx, Panasonic DMC-TZ1 fotóapparát, HP Ipaq 514 okostelefon, Petzl Tikka XP fejlámpa, ALAN 456R pmr.
A gps tipus nagyon bevált túrázáskor és autózáskor is. Kibírta azt is, hogy Fűkocka ráment a terepjárójával, igaz sáros terepen. A fényképezőgépem 10x optikai zoom mellett egy kompakt gép, ezért választottam, mert kényelmes túrázáshoz, mégis nagy tudású. A telefon legnagyobb előnye, hogy szükség esetén fotózni is lehet vele, valamint képes WiFi kapcsolatra, amivel netes elvonási tüneteimet, tekintettel a gc.hu fórumaira, orvosolni tudom. Fejlámpám kicsi, de mégis megfelelő fényt ad, van rajta diffúzor is, 3 féle üzemmód és sokáig üzemel. 3 db. AAA elem/aksi hajtja. A rádióm az egyik legjobb a kategóriájában. Egyszer egy szervezett alkalommal a Pilis tetőről beszéltem KiVi-vel, aki a Zengőn volt. Majdnem 200 km.

Készülékem teljesen gyári állapotú!!

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?

Sok láda okozott nagy örömet, akkor azt mondtam, hogy az a legjobb. Volt néhány láda, ami felbosszantott, de igazán rossz ládával még nem találkoztam.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kesinggel kapcsolatban elérni?

Nincs különleges célom. Céljaim már elértem. Közelebb kerültem a természethez, sok jó és kevésbé jó embert megismertem. Persze lehet, hogy lesz új célom a kesinggel kapcsolatosan, még a ládák felét sem találtam meg, lesz időm új célokat keresni.

-Milyennek képzeled a magyar geokesing jövőjét?

Szeretném, ha e jövő szebb lenne, mint a jelen, szerintem erre kevés az esély, személytelenebb lett az egész, ahogy egyre többen játsszuk. Szerintem az Egyesület nem a jó úton jár, hiszen a játékosok, illetve az Egyesület egyre távolodik egymástól, nem kötik magukhoz a népeket, inkább eltaszítják, azokat is, akikről lerí, hogy elkötelezett játékosok, így a jövőben biztos, hogy valamilyen formában jelentéktelenebb lesz az Egyesület. Ez nyilván nem lesz jó.

Nincsenek megjegyzések: