Aranyvadászat gyalog
(Kessinger Pál)

Első elsőm a Csóri Csuka és egy Horog (GCCsHo) volt.


GPS nélkül, a netre feltöltött, s a mindentudó telefonketyerémre áttöltött térképet követve leltem meg eme rejteket. Nem aludtam előző éjjel sokat az izgalomtól, hiszen már este láttam, hogy tőlem nem messze egy szűz ládika van… Hajnalban, már az öt órai csóri busszal elindultam az Ős Fehérvárról, csakhogy meglegyen az első elsőm. Tudom ez a játék nem erről szól, de ha egyszer ennyire közel van, akkor kihagyhatatlan szerintem…

A nagy sietségben nem is néztem a napkelte időpontját, ezért Csóron majd félórát a buszmegállóban várakozva töltöttem, ugyanis olyan koromsötét volt, hogy nem mertem nekiindulni a vakvilágnak. (Akkor még nem volt meg a TG lámpicskum.) Végre! Megjelent az első reménysugár a hajnali égen. Rögvest nekiindultam, reménykedve, hogy egy kesser se volt ily friss, mint én. A térképet követve nem is olyan sokára elértem egy többtörzsű fához, ami gyanúsan közel volt a célhoz. Körbevizsgáltam, de sehol semmi. Nembaj, irány a következő hasonló fa. Ott sincs semmi. A harmadik fánál végre szerencsével jártam, megleltem a kincset! Éljen az első első! Az odaúton egész állatkerten ’verekedtem át’ magam: héja, nyulak, őzek, róka, meg kitudja mi még Isten állatkertjéből…


Visszafelé 7 kutya is megugatott, szerencsére csak ugatott… Ja, az elsőségem, mint később a logokból kiderült, csupán annak köszönhető, hogy kupec otthon felejtette a koordinátákat…


Második elsőm a Móri bor (GCmobo) (ID=12082 ládája). Meglátni és nekiindulni. Végre megint egy közeli láda! Ollé! Iskola után irány a buszvégállomás a kinyomtatott ládaleírással és a GPS-be töltött koordinátákkal. (Köszönet Peter68-nak a GPS biztosításáért!)


-----------Akloz
A buszutazást végigizgultam, nehogy valami autós kesser, esetleg helyi erő meg ne fosszon az elsőségtől. A multi városi pontjai elég gyorsan meglettek, bár az elsőnél volt egy kis vacillálás, hogy mi is lehet a helyes megoldás. Már csak a láda van hátra… Igen ám, de mi van ha valaki a ládánál kezd? Szerencsére ezen eset itt nem forgott fenn, de majd meglátjuk, hogy biza ez is előfordulhat. Amikor megállt mellettem egy motor, rajta egy kessergyanús emberrel, elszálltnak láttam az elsőségemet. De nem! Volt olyan udvarias, hogy bevárt, amíg odaérek gyalog a ládához és nem előzött be, pedig megtehette volna, ott volt a motorja… Akloz egyébként ferihegyi szolgálat után volt útban haza, Győr felé.

Tomki
---------------tomki

Miközben a ládát keresgéltem, kocsizaj s megérkezik tomki is, Pápáról. A logolást már közösen végezzük. Hazafelé tomki elvitt a Fehérvár felé menő buszig, és még azt is megvárta, hogy megnézzem mikor jön, mert ha soká, akkor elvitt volna Fehérvárra. Nagyon rendes embernek ismertem meg Őt is és aklozt is. Ez már egyébként a sokadik eset volt, hogy geoládázás közben összefutottam eddig ismeretlen kesserekkel és barátságban váltunk el. Igazi jó, közösségépítő játék ez!




Harmadik elsőm az Abai háromszögletű templom (GCABA) (szintén ID=12082-láda). Na, erre se kellett sokat várni a móri elsőség után. Mechanika zárthelyi után a koliba érve első mozdulatom a gép bekapcsolása, mint mindig (gépfüggő vagyok :P). Kezdőoldal természetesen mi más, mint a geocaching.hu… És ezen az oldalon mit látok? Új láda a környéken. Na uccu neki a menetrendnek, mikor is megy az első busz Abára, alig 40 perc múlva már vígan kocogok a láda felé, na a kocogás azért túlzás. Meg is lett a ládika hamarost, bár egy eléggé jellegtelen, a jól kidolgozott multiba nem illő helyen. Ezt a logban szóvá is tettem, s kedves kollega hamar meg is keresett, hogy akkor esetleg tudnék-e jobbat. Tudtunk. A végláda helye sokkal jobb lett, már csak azért is, mert a rejtő másik, a szomszédos Soponyán percekkel ezután megjelent ládájával úgymond összefonódik, a kettőt együtt érdemes keresni. Meg kell jegyeznem, hogy ez az első megtalálás nem jöhetett volna létre Peter68 szívessége nélkül (GPS). Köszönet neki! No, visszatérve a megtalálásra. Épp jövök ki a sisnyásból s talán ha mentem 100 métert Aba felé, látom ám, hogy valakik megálltak kocsival a ládánál. Meglesem, kik lehetnek s milyen képet vágnak, hogy biza lecsúsztak az elsőségről. A kocsijuknál vártam őket. Mint kiderült, Ők rögtön a ládához jöttek, hogy elsők lehessenek, de hát keresztbe húztam a számításaikat. Idézet a logjukból: „Egyből a ládához, nehogy valaki megelőzzön. Nem jött össze. Egy gyalogos ifjú megszállott kessertársunk megelőzött minket... Kessinger Pál személyében.”
------------------------------------------Hajo-ék

De nagyon rendes emberek lévén, miután kiderült, hogy mindnyájan Fehérváron lakunk, felajánlották, hogy hazafuvaroznak. Igazán rendes emberek. És a történet itt nem ér véget, hiszen hamarosan kezdődik az egész elölről, ugyanis visszatérve a koliba első dolgom persze hogy a logolás… És mit látok??? Aba mellett, Soponyán újabb láda, szintén a Kessersztori kiagyalójától :). SMS Hajo-éknak, akikkel az előbb ismerkedtem meg, hogy biza van még egy szűz láda a közelben…
Látványtár Soponyán (GCSopo). Hamar visszajeleztek, hogy 10 perc múlva legyek a közeli buszmegállóban. Ez a ládika csak addig volt első nekem, amíg Hajo-ék be nem logoltak, így csak 2. lettem. Köszönöm ID=12082 kollégának ezt a sok szép ládát, s Hajo-éknak a fuvarokat. A Látványtárról csak annyit, hogy ott tényleg van minden... Még ölező is... (ez azért érdekes, mert én földmérő vagyok, s ez egy régi földmérő eszköz).

Szóval summa summárum (de szép kifejezés ez), első helyezéseimet vagy a kitartásomnak, vagy az udvariasságnak, illetve a vakszerencsének, esetleg a kesser bajtársiasságnak köszönhettem. Köszönöm az eddigi élményeket, mind maradandó kellemes élmény volt.
További jó keresést mindenkinek, és jó műholdjárást.

Nincsenek megjegyzések: