Egy „ezres”, Attibati

Az ezernél több találattal rendelkező kesserek jobban szem előtt vannak, mint a többiek, ezért nagyobb az érdeklődés is irántuk. Itt Attibati válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.



-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Ez valahogy a történelmi távlatokba vész. Arra emlékszem, hogy úgy 2003. környékén már tudtam a játékról és próbáltam GPS nélkül megkeresni egy-két ládát. Egy sem sikerült. Aztán fiam GPS nélkül megtalálta a lakóhelyünkhöz legközelebbi ládát. Ezután már GPS-szel felszerelkezve indultunk neki az erdőknek. Örültem neki, hogy valamivel rá tudom venni a mozgásra. Sajnos ő hamar elmaradt mellőlem

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Nem. Eddig is rengeteget jártam a természetet a kesselés csak az úti célokat változtatta meg.. Középiskolás korom óta a kerékpározás és a kirándulás a kedvenc időtöltésem. Régebben - talán időhiány miatt - nem igen vállalkoztam hosszabb kiruccanásokra. Megelégedtem a Börzsönnyel, Mátrával. Most a ládák után járva bebarangolom az egész országot.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Általában a sportos ládásztársakhoz szoktam csatlakozni. Kialakulóban van egy kb. 10-15 fős társaság, akik nem rettennek vissza egy néhány 10 kilométeres gyaloglástól vagy egy teljesítménytúrától sem. A ládák többségét azonban egyedül szoktam felkeresni, ahogy kevés szabadidőm megengedi.

-Milyen gyakran keresel ládákat?

A hétvégi pihenéseket mindig úgy szerveztem hogy egy- két láda beleférjen. Tehát mondhatni heti rendszerességgel ’bár mostanában igencsak megfogyatkoztak a Budapest környéki kereshető ládák. Próbálom beosztani a maradékot általában csak egyet kettőt keresek fel hogy legközelebb is maradjon úti cél.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Szeretem a komolyabb erőfeszítést igénylő ládákat, pl. Totálbrutál, Balaton körüli bringás ládák. A saját ládáimat is próbálom úgy megtervezni, hogy teljesítésük felérjen egy jó kiadós edzéssel.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Régebben foglalkoztam az első megtalálások hajszolásával. Három ládánál sikerült is elsőnek lennem de manapság már nem érdekel a dolog. A kesselés közben szeretek lazítani. Eleget rohanok , idegeskedek a hét többi napján, kesselés közben számomra nem létezik az idő.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Nem, még soha. A gc.com kezelésével nem igen tudok megbarátkozni. Majd, ha nálunk elfogytak a ládák, elgondolkozok a dolgon.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Nem, soha nem keresem, regisztrálom őket. Számomra a geocaching tárgyi eszközei - láda, ajándék, TB - másodlagos jelentőségűek. Tőlem az összes láda lehetne virtuális, én a környezet miatt keresem őket.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Múlt tél óta rendszeresen küldök be tracket a tuhu számára. Addig azt hittem, hogy a tuhu már tökéletes, tartalmazza az ország összes turistaútját. Aztán múlt télen egy mátrai túrámat teljesen felborította egy a tuhura berajzolt, de a valóságban nem felfestett/megépített turistaút. Kiderült hogy komoly hiányok, bizonytalanságok vannak még a beszerkesztett anyagban. Ezeket próbálom a magam szerény módján felszámolni.

-Miért rejtettél saját ládát?

Hogy bemutassam a számomra kedves helyeket. Nem tagadom, jól esnek a ládát dicsérő logok is.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Igen, több ládaterven is töröm a fejem. Sajnos a közeli hegységekben jelenleg rejtési tilalom van, így több láda, egyelőre, talonban marad.

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Általában mindig van 3-4 terület előkészítve, ahova mehetek aztán a túra előtt 2-3 nappal választok, ahogy a hangulatom diktálja.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Gépkocsival megyek a környékre, majd kerékpárral folytatom az utat, Általában 100-150 kilométeres kerékpárút szokott beleférni egy napba. De előfordult már, hogy egy ládáért 220 kilométert (Vereckei hágó) illetetve 265 kilométert (Divény vára) is tekertem egy nap alatt.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Szerencsére még soha.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Legutóbb a pasaréti multi bejárása során a Bartók emlékháznál készültek valami filmforgatásra. Teherautók álltak a bejárat előtt, amiket a pakolás alatt egy biztonsági őr felügyelt. Hamar feltűntem neki, hogy ott őgyelegtem a kocsik között a házszámot és a ládát keresve. A végén már bújócskát játszottunk. Ő mindig próbált úgy helyezkedni, hogy szemmel tudjon tartani, én meg próbáltam takarásba kerülni, hogy elő tudjam venni ládát. Végül csak a tartalék jelszót sikerült leolvasni.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Igen, a belterjességet. Bevonnék néhány lelkes megbízható játékost a moderációba. Ahogy látom, néhány egyesületi rendes tag elvesztette az érdeklődését a játék iránt, őket mindenképpen le kellene cserélni. Mindenképpen aktivitáshoz kötném a rendes tagságot.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Az egy játékos által történő túl gyakori megtalálásokat mindenképpen korlátoznám, mondjuk félévente lehessen újra megtalálni a mozgó ládákat.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

A határok nagy részének hamarosan bekövetkező megnyitása miatt tovább fog nőni a rejtési kedv és el fogja veszteni a jelentőségét az itthon/külföld kérdés.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Amikor tudok igen. Az idei őszi versenyre keményen készültem, sikerült is 51 éves fejjel 10. helyezést elérnem. Azért nem ártana egy senior kategória...

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

Csak egy GPS-t, fényképezőgépet, mobiltelefont meg a bringámat.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot.

A legjobban a mér említett Totálbrutál és a Balatont megkerülő ládasor tetszett, talán azért, mert egybe nyomtam le a 220 kilométerest kört. Nagy élmény volt a börzsönyi ládákat is levadászni - sajnos már egy sincs. Bár nem sikerült teljesítenünk - az időjárás közbeszólt -a tátrai kirándulás ládát a kitűnő hangulat és a pótkirándulások feledtették a sikertelenséget. Különleges volt az idei nyárvégén a Vereckei hágónál elhelyezett láda bringás felkeresése is, amit Ironmannel követtem el. A szép emlékek közé tartoznak az idei tavasszal tett, a Kinizsi Százasra való felkészülés jegyében teljesített kirándulások, amikor 50-70 kilométert gyalogoltam 1-1 ládáért.
A csalódásokat hamar elfelejtem, nem tartom nyilván.

-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

A játék kedvéért érdekel, bár nem tartom véresen komoly dolognak. Minden évvégén közzé szoktam tenni a fórumban néhány táblázatot, amelyek különböző szempontok szerint rangsorolják a ládákat/ládászokat. Reményeim szerint ez az idén sem fog elmaradni.

Nincsenek megjegyzések: