Egy „kesser”, mudman

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt mudman válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.



-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Jó pár évvel ezelőtt vettem az első - még nem Garmin - GPS-t, amit főleg Barbárka akkori munkájának terepi feladatainál használtunk eredményesen. Mivel akkor még elég új játéknak számított ez a szerkentyű megpróbáltam itt-ott bővíteni meglehetősen hiányos ismereteimet. Vettem egy GPS magazint, amiben volt egy cikk a geocachingről. Gyorsan megnéztem az oldalt, hétvégén pedig már vadul kerestük az első ládánkat . Szuper doboz volt, úgyhogy innen már nem volt megállás. :)

-Annak idején hogyan lettél moderátor?

Emlékeim szerint magpet boltjában szegezte nekem a kérdést a Geopápa, hogy akarok-e moderátor lenni. Határozott „eszemben sincs” hagyta el a számat, erre jött az egyházfői válasz, hogy remek, akkor moderátor leszel. Aztán így is lett. Ki merne ellentmondani az egyházfőnek? Még rám küldi a spanyol inkvizíciót.

-Milyen saját elvek szerint moderálod a ládákat?

Ez az elmúlt évek alatt sokat változott. Első körben megnézem, van-e beteg ládája a rejtőnek. Ha van már ládája az illetőnek, akkor általában a logokat is elolvasom, mert néha a rejtő is elfelejti a betegre állítást. Ha itt gondok vannak, szinte biztos a nem mehet.

Nekem fontosak a szép képek is, bár tudom, nem lehet mindenki fotóművész. Szintén lényeges dolog a védett területek megkímélése, de erre szerencsére van szűrő, így ezzel nem nekünk kell bajlódni. Nálam a sokpontos, köbgyökvonós városi multik is komoly hátrányból indulnak, de persze itt is akadhatnak kivételek. A budapestieket nem utasítom el kapásból, ha tényleg nagy dobásnak ígérkezik, akkor én nem állok az útjába.

-Milyen bizarr/extrém esettel találkoztál moderátorként?

Konkrét példára nem emlékszem, de általában a teljesen kezdő játékosok tudnak igazi borzalmakat kitalálni. A szabályok felé sem néznek, elpottyantanak egy csészét Budapest legótvarabb részébe, aztán sírdogálnak, hogy miért moderáltuk ki. Ha egyáltalán a bejelentés után még ránéznek a ládaoldalukra.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Nem igazán. Korábban is szerettem csavarogni és ez most is így van. Legfeljebb a ládák segítenek abban, hogy merre is induljak el. Bár az utóbbi időben inkább a hegycsúcsok érdekelnek, a ládák egy hangyányit vesztettek vonzerejükből. Túl sok van belőlük.



-Változott az életstílusod moderátorrá válásod hatására?

Persze. Nagy metszőfogakat növesztettem, és reggelente kezdő kesserek vérét iszom kávé helyett. :) (Egyáltalán nem, miért változott volna?)

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Egyik kedvenc ládásztársam Pupu, akivel rengeteg geoládát találtunk meg közösen. Kedvelem a tökéletesen, szinte percre pontosan megtervezett túrákat, ahol nagyon hatékonyan lehet gyűjteni a megtalálásokat. Szintén boldogan túrom a ládákat a HECT bolond tagjaival is, bár velük teljesen más stílusban kirándulgatunk. Velük nem lehet alkalmanként sok megtalálást begyűjteni. Sőt, néha a csapat egyben tartása is komoly feladat.

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Ez nagyon változó. Volt olyan hét, hogy több napot is keresgéléssel tudtam tölteni, de akadnak hosszabb kihagyások is.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Elsősorban olyan ládákat szeretek, mint amilyeneket Snake szokott rejteni. Szóval kilátós, hegycsúcsos, nehezebben elérhetőket, amikért meg kell „szenvedni”. Ugyanakkor nem vetem meg a régi katonai helyszíneket sem, és szívesen keresem az olyan csemegéket is, amelyek valóban olyan helyre visznek, amelyek létezéséről másként sosem szereztem volna tudomást.

A számolgatós, tucatnyi pontból álló városi ládákkal viszont nem vagyok kibékülve, a jellegtelen horgásztavaktól pedig kiráz a hideg.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát?

Moderátorként sajnos nem kereshetek elsőként ládát, hiszen nem lenne fair az elsőség úgy, hogy két nappal korábban tudom a láda koordinátáit. :) Amíg ez nem így volt, előszeretettel repültem rá a szűz ládákra. Az elsőség mellett nagy vonzerő volt az is, hogy a doboznál hasonló őrültekkel futhatok össze, akár hajnali háromkor, szakadó esőben is.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Természetesen, sőt rejtettem már nem is egy külföldi ládát. Azonban szigorúan a .hu-s ládákat keresem, a .com-os dobozok kicsit sem hoznak lázba.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Cseppet sem. Sok velük az adminisztráció.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Trackeket szoktam gyűjteni, néhány szervezett trackelésen is részt vettem, de a rajzolásra nincs sem időm, sem energiám. Vannak, akik ezt remekül csinálják, én megelégszem azzal, hogy néha alapanyagot küldök nekik. Aztán örülök a munkájuknak.

-Miért rejtettél saját ládát?

Mert olyan helyen jártam, amiről úgy gondoltam, ezt másoknak is látni kell.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Igen, Európa valódi tetejére az Elbruszra pottyantok majd egy ládát, amit a moderátorok nagy valószínűséggel nem fognak engedélyezni. :) Szóval elképzelhető, hogy csak POI lesz előle, de azért teszek egy kísérletet. Hátha.
Más konkrét tervem egyelőre nincs, de az aránylag közeli hegycsúcsok nincsenek biztonságban. Bármi megtörténhet.

-Hogyan döntöd el, merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Amerre munkám akad, ott igyekszem a ládázásra is szakítani egy kis időt. Terveket nem szoktam készíteni, leírást is a legritkább esetben viszek magammal. Ha kifejezetten ládázós hétvége van, akkor szeretem a hamar elérhető, sok találattal kecsegtető területeket megcélozni, de akadnak olyan különleges darabok is, amelyek levadászására érdemes több időt, energiát is áldozni.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Autóval, vonattal, busszal, kerékpárral. De leggyakrabban autóval.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Igen, van egy fejlámpa a veszteséglistámon. Ezt a Hídláb nevezetű láda keresésénél hagytam el. Egyszerűen bringázás közben kiesett a zsebemből. Nagy volt a harc az elsőségért és kezdetekben nagyon sejtelmes volt a leírás is, nem úgy, mint most. Végül csapatmunkával, ÉvaSanKri és Mihul segítségével sikerült megrontani a ládát.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Nem, mert mindig óvatosan közelítek egy ládához. Ha vannak a közelben, akkor nem bántom a dobozt, másokkal ellentétben fontosnak tartom a ládák épségét. Egy találat sem ér annyit, hogy utána „külsősök” is megtalálják, és a rejtőnek pótolni kelljen a dobozt.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Sajnos már túl sokan vagyunk, ma már minden hülyének lehet GPS-e, vagy legalább egy PDA-ja iGO-val. Régebben jó volt kesserekkel találkozni az erdőben, ma már nem feltétlenül van ez így. Kinőtte magát a játék, de ezzel nem lehet mit kezdeni, hozzá kell szokni, hogy vannak köztünk olyanok is, akik nem feltétlenül érzik magukénak az alapelveinket.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Nem tartoznak a kedvenceim közé, de ha éppen útba esnek, akkor nem hagyom ki őket. Jó hogy vannak mozgók, de a folyamatos visszaélések miatt megkopott a fényük. Ennek ellenére az én álláspontom szerint továbbra is új találatot kell érnie egy mozgó megtalálásának, hiszen új helyen találkozik vele, aki rámozdul. Ugyanakkor az egymásnak átjátszott ládákkal, telefonon jó előre megadott koordinátákkal operáló csapatoknak nem örülök. Ezek ellen nem tudom mi lehet a megoldás.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Tetszenek és igyekszem őket megkeresni. Egyedül a nyaralóhelyeken elpottyantott darabok nem tetszenek.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Igen, eddig szinte mindegyiken ott voltam. A legutóbbiról igazoltan hiányoztam, mert nem sokkal azelőtt született meg a kisfiam.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

Túl sok cuccot nem szeretek cipelni, de a GPS mellett fotómotyó mindig van nálam. Ha többen megyünk, akkor bepakolok egy PMR-t is, és néha PDA is lapul a pakkban. A fejlámpa szintén kötelező darab, nélküle még a közértbe sem megyek le.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/ bosszúságot?

Egy láda élményértékét főleg az határozza meg, kikkel, milyen hangulatban keresem. A közel ezer megtalált láda közül nagyjából félévente találok új kedvencet. Bosszúságot főleg a horgásztavak okoznak, mivel nekem a megtalálások száma is fontos ebben a játékban, így ezeket is kénytelen vagyok kitúrni. De ezeket eddig is túléltem.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

Előbb utóbb az összes ládát megtalálni. :) De erre nincs sok esélyem, olyan gyorsan szaporodnak a dobozok.

-Milyennek képzeled a magyar geokessing jövőjét?

A változások elkerülhetetlenek, már csak ki kell várni őket.

Nincsenek megjegyzések: