Egy „ezres”, VP

Az ezernél több találattal rendelkező kesserek jobban szem előtt vannak, mint a többiek, ezért nagyobb az érdeklődés is irántuk. Most VP válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.


Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?
-Erdei iskolához kértem kölcsön egy GPS-t 2003 májusában. A kislányommal elmentünk sétálni, hogy kipróbáljuk. A GPS-be be voltak töltve a z akkori ládák: így szinte véletlenül megtaláltuk a GCVadi-t.

Változott az életstílusod a kessing hatására?
Nem, addig is mászkáltam, bicikliztem, tájfutottam ... A ládahelyek 80 %-nál már jártam a GPS-idők előtt is.

Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?
Legtöbbször egyedül megyek. Kezdetben sokszor jött a kislányom is, ma már ritkábban, de azért vannak családi keresések is. Néha közös ládázásra is megyek (Pupuval, Mikulással, @daviddal) vagy spontán összeakadunk valahol más ládászokkal.

Milyen gyakran keresel ládákat?
Kezdetben, amikor sok közeli kereshető láda volt, szinte naponta. Most már messze kell menni, így ritkábban.

Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?
Hegyekben, szép helyeken, szép kirándulás keretében megkereshető ládákat. (Tehát azokat, amiket a mindenféle tilalmak miatt ma már alig rejtenek.)

Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?
Van talán 3 első találatom, de otthoni internet, WAP nélkül erre ma már alig van esély.

Külföldön is kerestél már meg ládát?
Igen. Felvidéki, ausztriai, horvát .hu-s ládákat, és néhány .com-os ládát is, ha éppen útba estek.

Érdekelnek a Travel Bug-ok?
Ha találok, továbbviszem. De külön emiatt nem keresek meg egy ládát.

Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?
Főleg csak saját magamnak. Néhányat azért feltöltöttem a tuhura és a térképhiba-bejelentőre, most pedig az openmaps.eu-ra készülök szlovák trackek feltöltésére.

Miért rejtettél saját ládát?
Ugyanazért, amiért tanítok: az ember szeretné megmutatni másoknak is azt, amit szépnek, érdekesnek talál.

Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?
Igen, talán. Bár nem szeretem azt, amikor egy rejtő egy tájegységet teleszór ládákkal, így ilyenre én sem készülök. Korlátozza a lehetőségeket, hogy a számomra érdekes helyeken már vagy van láda, vagy tilos rejteni.

Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?
Most már messze kell menni, így érdemes egy nap több ládát is megkeresni. Gyakran kapcsolom a keresést más programhoz (őéldául tájfutó verseny, nyaralás).

Hogyan szoktál oda utazni?
Vegyes. Szeretek tömegközlekedni is (vonat + gyalog, vonat + bicikli), de sok ládát nagyon nehéz autó nélkül megtalálni. Visszafogott autóhasználó vagyok (városban, hétköznap soha, amúgy se gyakran), főleg máshova/máshonnan menet/jövet teszek kitérőket.

Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?
Nem emlékszem ilyenre.

Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?
Nem.

Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?
Nincsenek ilyen ambícióim.

Mi a véleményed a mozgó ládákról?
Jó dolog. Sajnos a már említett WAP és otthoni internet nélküliség miatt ritkán értesülök időben a mozgásukról. Én (szinte) mindig továbbviszem, és a saját ládáimhoz hasonló igényességgel rejtem újra el a mozgó ládákat is (eddig 28 mozgóláda újrarejtés).

Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?
Nekem is van két felvidéki ládám. Ez részben a hazai tilalmak következménye.

Részt szoktál venni a versenyeken?
Eddig háromszor voltam. Két 3. és egy 1. hely.

Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?
GPS, lehetőleg papír térkép is, újabban egy ócska mobiltelefon vészesetre, néha PMR.

Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot.
Nehéz erre válaszolni ennyi láda után. Majd írok egy-két kalandos keresésről.

Mennyire figyeled a pontszámok listáját?
Figyelem az élmezőnyt.

Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?
Bent maradni a top 10-ben, folyamatosan megkeresni az összes .hu ládát (+ a Mo.-on rejtett .com-os ládákat).

Nincsenek megjegyzések: