Egy „újonc kesser”, Paul

A hivatalos oldal adatbázisából - Attibati adatbázis kezelő ismereteit segítségül kérve - kigyűjtöttem azokat a "kollégákat", akik 2007-ben kezdtek bele közös hobbinkba, és egy év alatt legalább 50 megtalálást értek el. Ez a megtalálás-szám már feltételezi, hogy ráéreztek a geocaching "ízére", és komolyan érdekli Őket a ládázás. Ezután átnéztem a logokat, és kiválasztottam azokat a kessereket, akik érdemben is hozzátesznek valamit a játékhoz, veszik a fáradtságot, és néhány mondatban leírják tapasztalataikat, élményeiket. Küldtem Nekik egy körlevelet, néhány gondolatébresztőnek szánt kérdéssel.
Paul levele:


Kedves Ládásztársak!



--Toscana EB 2007

Engem is elért az a megtiszteltetés, hogy feri60 felkért, hogy írjak magamról egy pár sort.

Az alapoktól kezdem: 10 éves voltam, amikor elkezdtem tájfutni, innen a természet, túrázás szeretete.15 évig elég komolyan versenyeztem, beutaztam Magyarországot és a környező országokat. Nagyon sokat túráztunk hátizsákkal is. Közben nagyon megszerettem a térképeket, sok tájfutó térképet javítottam ki. Ezután elkezdtem egy új sportágat, mégpedig a hegyikerékpárt. Ezt is nagyon komolyan vettem. Főleg maratoni versenyeken indulok, és általában a korosztályomban mindig a dobogón végzek. Nagyon sok túrát vezetek, mert a tájfutásnak köszönhetően kialakult egy olyan képességem, hogyha jártam már valahol, akkor oda mindig visszatalálok. Szinte lefényképezem a térképet, mindig benne van a fejemben.

1997-től a tájfutó barátaimmal elkezdtünk egy új sportágat itthon meghonosítani, a tájkerékpárt. Ezt pont nekem találták ki: tájfutás + MTB. 2002-ben indultam először a tájkerékpáros VB-n, és azóta a mai napig is válogatott vagyok. Rendszeresen indulok a VB, EB, VK futamokon. Több olyan tájfutót ismerek, aki ládázik (Zsorzs, VP, Bugár-o, Janó...). Zsorzs-tól hallottam a geocachingről. Rögtön felkeltette az érdeklődésemet, de még akkor nem volt kütyüm, így egy kicsit feledésbe merült a dolog.
Hosszú évek óta az egyik főrendezője vagyok a Crosskovács hegyi kerékpáros maratoninak. Az én feladatom a pályával kapcsolatos összes dolog. Pálya tervezése, felmérni az útvonalat, km beosztást, szint emelkedést, stb. Ehhez már nagy szükségem volt egy igazi GPS-re. Olyanra, ami bírja a strapát (ütés, rázkódás). Hosszú ideig kerestem az igazit, míg sikerült megtalálni: GSPMAP 60CSx. Több fajtát kipróbáltam, mire rájöttem, hogy milyen is kell (pl. szintet is mérjen).
------------------------------------------Fiammal

Eljött a múlt év közepe, amikor végre elkezdtem ládázni. Rögtön hatalmas lendülettel vetettem bele magamat. A ládáim többségét kerékpárral kerestem meg, így volt olyan nap, amikor 10-nél több ládát találtam. Ez egy kicsit rohanósnak tűnhet, de a környékemen (Pilis, Budai hegység) mindennap tekerek legalább 4 órát, hiszen edzenem kell. Úgy ismerem a környéket, mint a tenyeremet. A többi ládámat pedig megtervezem, úgy keresem meg, mintha egy tájfutó versenyen lennék: 2-5 ládát felfűzök egy sorban, és így keresem meg őket, általában már a család segítségével. A család nagyon sokat segít a keresésnél, míg én a kütyüt bámulom, Ők a kessercsapásokat figyelik - általában több sikerrel ...

Általában hétvégeken megyünk keresni, de amikor beindul a versenyszezon, akkor ez kicsit le fog sajnos csökkeni. Verseny előtt nem lehet, utána meg nincs erőm ...

----------------------------------Donovaly 2005 VB

Saját rejtésem nincs, de már gondolkodtam rajta. Van azonban egy bökkenő: a környékemen nagyon sok rejtés van, így csak távolabb tudnék rejteni - amit viszont nem tudnék lelkiismeretesen felügyelni. (ládakarbantartás).

A fórumot elég gyakran olvasom, és érdeklődve figyelem a mostani nagy vitát az egyesület körül. Többször kértem már segítséget a kütyük rovatban. Én is többször beleestem abba a hibába, hogy olyat kérdeztem, amire az a válasz jött, hogy „olvass vissza”, vagy „FAQ”. Szerencsére a fórum nagyon pörög és iszonyatos adat mennyiséget kell visszaolvasni, erre nincs mindig ideje az embernek. Most már azért kiismerem magam a fórumon.

Külföldi találatom még nem volt pedig elég sokat járok ki versenyezni, túrázni.

Vannak rejtések, amelyek nagyon tetszenek, vannak, amik nem. A leírásokból nagyon sok kiderül. Volt olyan láda, amihez 3-szor mentem vissza, mire megtaláltam a rejteket. Sok olyan doboz van, aminél a megtalálók már jelzik, hogy karbantartásra szorul, és mégsem történik semmi. Már előbb jeleztem, hogy én nem rejtenék a lakásomtól mondjuk 200 km-re ládát, mert nem tudnám karbantartani, ha történne vele valami.

Sajnos még közös rendezvényen, versenyen nem voltam, de valamikor csak fog sikerülni.

Nincsenek megjegyzések: