Egy „kesser”, OzGuff

Egy amerikai kesser OzGuff rendelkezik a második legtöbb elrejtett ládával a világon. Kíváncsi voltam miért és hogyan rejt valaki ilyen sok ládát. Írtam neki egy e-mailt, melyben megkérdeztem, hogy válaszolna-e néhány kérdésemre. Az angol válaszlevele végén zárójelben a köszönöm szót írta. Erre kérdeztem rá először.

English

- Feltűnt, hogy egy magyar szóval zártad a leveled. Miért?

Úgy gondoltam, mivel magyar vagy, ezért az anyanyelveden lenne jó köszönetet mondani a felkérésre. Találtam egy weboldalt, ahol az angol szót le tudtam fordítani magyarra, és ott találtam egy szót, ami ránézésre azt jelentette köszönöm. Remélem jót választottam!

Én vagyok látható, miután „aláírtam” a logot. A Paint The Town (Fesd ki a várost!) elnevezésű láda keresése során be kell járni a várost, miközben információt kell gyűjteni a falfestményekről, a végén pedig „alá kell írni” egy jól ismert graffiti falat.

- Amiért megkerestelek: 951 geoládát rejtettél. Hogyan? Miért?


Amikor elkezdtem a kesinget 2003 szeptember ében, akkor nagyon kevés geoláda volt azon a környéken, ahol lakom. Azzal a reménnyel kezdtem el ládákat rejteni, hogy majd azok vonzzák a kessereket, akik szintén rejtenek ládákat, és azokat meg majd én tudom megkeresni. Az eredeti ötletem nem valósult meg teljesen, de én továbbra is rejtettem ládákat. Nem úgy kezdtem, hogy majd én leszek az egyik legtermékenyebb ládarejtő, - és sohasem fogom utolérni King Boreas-t (az első számú rejtőt) - de azért nagyon szeretek jó és érdekes helyeket találni, ahova elcsalogathatom a többi kessert. Aztán nagyon szeretek olyan rejtvényeket is kitalálni, amelyek által a kesserek megfejthetik a geoládák koordinátáit.

- Hogy választod ki azt a helyet, ahova rejtesz?

Általában egy olyan jó kis hely, ami távol esik a jól ismert pontoktól. Néha ez csak egy vagy két olyan pont a közeli állami erdők turista ösvényei mentén, ahol még nincsen láda. Néha pedig csak egy egyszerű hely a láda számára. Azonban feltétlenül próbálom keverni a rejtések fajtáit – drive-in, könnyen elérhető helyek, hosszú erdei sétákat követelők, nehézen megközelíthetők, nehéz rejtvények megfejtése árán megtalálhatók. Ha eljönnél Észak Karolina nyugati részébe, biztosan találnál néhány olyan ládámat, ami tetszene.

A családommal a Little Bradly Falls multinál. (OzGuff, OzMeg, Tahu, SWMBO).

- Mennyi időt, energiát, költséget emésztenek fel a rejtéseid?

Túl sokat. A ládákat általában akkor rejtem, amikor kesselés, üzleti ügy vagy családi kirándulás miatt járok az adott környéken. Általában nem utazok csak azért, hogy ládát rejtsek. Próbálom kombinálni más tevékenységgel. Ha összeadjuk a dobozok, logok, íróeszközök és csereajándékok árát, akkor valahol 3 és 6 ezer dollár özött „fektettem be” az elrejtett ládáimba. (Lehet, hogy még többet is.) Ha nem lennének kesserek, akik rejtenek, akkor nem lenne ez a játék, így én továbbra is fogok rejteni.

- Van kedvenced közöttük?

A saját ládáim közül a North Carolina DeLorme Challenge (Kihívás) (GCTYE6) a kedvencem. A DeLorme vállalat amerikai államok térképeit készíti. Mindegyik államot több kisebb részre osztják. A legtöbb állam térképe 50-80 oldalas. A DeLorme Challange azt tűzi ki célul, hogy a DeLorme atlasz minden oldaláról meg kell találni legalább egy ládát. Én a saját államom, Észak Karolina kihívását indítottam. Nem a rejtések helyszínei miatt szeretem ezt a ládát, hanem azokért a történetekért, amit azoktól a kesserektől hallok, akik megpróbálták teljesíteni a kihívást. (Próbálok ott lenni a kihívás végső tejesítésekor, mert a láda nem messze van elrejtve a lakhelyemtől.) Kivétel nélkül, mindenki örömmel fedezi fel magának Észak Karolinát, és örül, hogy elrejtettem ezt a ládát. Olyan helyekre jutottak el, ahova a láda nélkül soha, és olyan látványban volt részük, amire évekig fognak emlékezni. Nagyon jó velük beszélgetni az utazásaikról. (Csak, hogy legyen némi elképzelésed az utazás méretéről, összehasonlítottam Magyarország és Észak Karolina területét. Magyarország területe 93 030 négyzetkilométer, Észak Karolináé 139 509 négyzetkilométer.)

Egy 25 méteres kémény tetején az Earth Wind Fire Water 5/5 nehézségű extrém láda keresése közben.

- Gondolod, hogy vannak olyan emberek, akik logolnak egy találatot, de nem találták meg a ládád, vagy még csak nem is jártak a környéken?


Feltétlenül vannak ilyenek. Az elején úgy próbáltam ellenőrizni, hogy a megtalálást logolók tényleg jártak a ládánál, hogy a ládika könyvét összehasonlítottam a webes logokkal. Később aztán arra a következtetésre jutottam, hogy, ha valaki így akarja a megtalálásai számát növelni az nem az én bajom, hanem az övé.

A Disney World virtuális ládáját keresem.

- Ezen felül van valamilyen módszer, amivel biztosítod, hogy mindenki szabályosan játssza a játékot?

Azt az elvet vallom a geochacingben, hogy mindenki másképp játszik. Ami neked fair az lehet, hogy nekem nem az. Ezért az a mottóm, hogy, ha Te hagysz úgy játszani, ahogy én akarok, akkor én is hagylak úgy játszani, ahogy Te akarsz.

- Hogyan tudsz karbantartani ilyen sok ládát?

A ládák karbantartása is egy tényező. Általában addig várok, amíg több egymást követő logbejegyzés is említ valami problémát, és csak ezután megyek javítani/cserélni. Én nagyon komolyan veszem a ládakarbantartást, és próbálom nem hagyni a ládát túl sokáig ellenőrizetlenül. A karbantartáskor hatékonyságra törekszem. Több ládát is meglátogatok egyszerre egyazon környéken. Több rejtvény-ládám is van, amiket nem keresnek fel túl gyakran. Aztán a hosszú gyaloglást igénylő ládáim többségét sem látogatják gyakran, így azok sem igényelnek gyakori karbantartást. Valójában a drive-in ládáknál van szükség a legtöbb karbantartásra, mert ezeket látogatják meg a leggyakrabban és ezek is tűnnek el a leggyakrabban.

A Nashville Air Museum nevű láda közelében.

- Tudok egy geoládáról, amit rólad neveztek el (OzGuff does Bat Cave!). Mi ennek a története?


Egyszer azt hittem, hogy az egyik ládám elveszett, ezért megkértem egy másik kessert, hogy pótolja helyettem. Adtam neki egy feltöltött csereládikát, de amikor felkereste az „elveszett” dobozt, látta, hogy az mégsem veszett el. Mondtam neki, hogy akkor megtarthatja a csereládát, de végül mégis felhasználta egy új rejtésnél. A rejtésnek a „OzGuff Does Bat Cave” nevet adta. (A ládika egy Denevérbarlang nevű hely közelében található, innét az elnevezés.) Valójában van még néhány olyan rejtés, aminek a nevében szerepel a nevem. Többségük afféle köszönetnyilvánítás más kesserektől azért, amit tettem a geochacing-ért.

Természetesen két okból is örülök ezeknek a ládáknak – az egyik, mert ez azt jelenti, hogy pozitívan hozzájárulok a sporthoz, a másik pedig, hogy megkereshetem őket.

Az egyik barátommal, Nuwati-val, miután teljesítettük a Tube Torcher 2 elnevezésű ládát. Két nap alatt 11 órát töltöttünk a kereséssel, nagyrészt a föld alatt.

- Egy másik érdekes elnevezésű láda a „That’s Enuf, OzGuff!” (Elég legyen, OzGuff!). Erről mit tudsz?

Tudom, hogy ezt a ládát King Boreas rejtette. Nyilván feltűnt neki, hogy én is meglehetősen nagyszámú rejtéssel rendelkezem. Erre válaszul elrejtettem a ”King Boreas vs. OzGuff: The Gauntlet” (King Boreas OzGuff ellen: A kihívás) ládát. Azóta néhányszor beszéltünk, sőt, ládát is rejtettünk egymásnak. (Nekem így most van egy rejtésem Minnesotában, és KB-nek van egy geoládája Észak Karolinában.) Ez csak egy játékos vetélkedés, nincs szándékomban komoly erőfeszítéseket tenni annak érdekében, hogy utolérjem. Hatalmas előnye van, és képtelenség lenne valaha is utolérni.

-A ládák keresésében is meglehetősen aktív vagy. Milyen ládákat kedvelsz?

Nagyjából olyanokat, mint amilyeneket én szeretek rejteni. Szeretem azokat, amelyek szép, ismeretlen és érdekes helyekre visznek. Például hosszú séták az erdőben, vagy egy hegy tetejére, ahol szép a kilátás – ezeket szeretem. A drive-in ládákat is megkeresem, de ezeket közel sem tartom olyan értékesnek.

- Külföldön is találtál már ládát?

Igen, Angliában, Franciaországban és Ausztráliában. Amerikai-Ausztrál kettős állampolgár vagyok, ezért Ausztráliában akkor találtam ládákat, amikor rokonlátogatóban jártam ott. Néhány évvel ezelőtt a családommal Párizsban nyaraltunk és találtunk néhány ládát is. A vállalatomnak van Londonban egy oktatási központja, és amikor segítek ott új dolgozókat oktatni, akkor ládákat is kereshetek. Szeretek ládákat keresni, amikor utazok.

A gyerekeim, az unokatestvéreik és az apósom egy éjszakai kesselés közben.

- Tervezed további ládák rejtését?


Azt nem mondanám, hogy van egy „tervem”, de biztosan rejtek még. Szeretnék valami különlegeset rejteni az ezredik alkalommal.

Nincsenek megjegyzések: