Egy „kesser”, Csigabiga

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt Csigabiga (548 megtalálás) válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.


-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

CsigabigaMint a bemutatkozó oldalamon is olvasható, a PMR-rádiózás kapcsán hallottam a GC-ről először. Több kesserrel is beszéltem rádión keresztül, többek között
lelcache-sel, Silvius-szal, Dragunovval, ÖregTommal, stb... Az Ő kezdeményezésükre próbáltam ki a geocachinget és úgy maradtam. :o)
Az első megtalálásomat még GPS nélkül ejtettem meg. Szüleim telkének a közelében - számomra ismert helyszínen - találtam meg egy ládát. Ezután egy hónap szünet következett - közben beszereztem egy használt Garmin GPS V kütyüt - majd beindult a vadász-szezon! :o)


-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Igen, jelentősen! Sok új barátot találtam a GC-n keresztül. Gyakran járok velük kirándulni, túrázni és sokszor találkozunk, beszélgetünk, levelezünk "csak úgy".
Sokkal többet járok a Természetben, mint korábban és az országot is jobban megismertem.

Télen

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Főleg azokkal, Akiket már megismertem és a barátaim lettek, de tulajdonképpen szinte bárkivel hajlandó vagyok elmenni egy-egy túrára, kirándulásra.
A barátokkal azért, mert jól érzem magam a társaságukban, sokat viccelődünk, ugratjuk egymást. Ismeretlenekkel meg azért, mert szívesen ismerek meg új embereket.

Bolondozás Komárnoban (MikiCache, Csigabiga, Scele)
-Milyen gyakran keresel ládákat?

Amikor csak lehetőségem van rá. Ha a barátaim invitálnak egy csábító túrára és én éppen nem érek rá, mindent megpróbálok, hogy szabaddá tegyem magam. Ez sokszor össze is jön.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Azt hiszem, "mindenevő" vagyok, de azért a természetben elhelyezett, túrával megközelíthető ládákat jobban szeretem.
De egy-egy jól összeállított városi multi, vagy egy számomra újdonságot, érdekességet bemutató ládát is örömmel keresek fel.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Sajnos saját gépjármű hiányában nincs esélyem elsőnek lenni egy új ládánál. Ettől függetlenül már többször is jártam "szűz" ládánál, de mindig átengedtem az elsőséget a társaimnak, mivel az Ő segítségükkel jutottam el oda.

Legelőször egy barátommal jártunk Erzsébet környékén, mert arra felé volt dolgunk. Egyszer csak kapott egy SMS-t, hogy megjelent egy új láda. WAP-on ránéztünk és mivel "
Erzsébeti séta" volt a neve, bepötyögtük a koo-kat a GPS-embe. Pont ott jártunk a közelében! :o) A következő megállónál leszálltunk a buszról és végigjártuk a multiládát. Amikor visszatértünk egy korábbi ponthoz, a később jövő ládászok már ott gyülekeztek! :o)

Idézet az eredeti blogból:

Mivel FóKa révén szereztünk tudomást a ládáról, így Őt illeti az Első Megtalálás! (Jó, hogy szinte mindig nálam van a GPS, és az új fényképezőm is teszt-időszakát éli, ezért az is velem van :o) ) Logolás után vittük vissza a kulcsot rejtő dobozkát a helyére és egész kis tömeget találtunk, amint bőszen keresgélnek valamit! Pityulínót már ismertem személyesen, de Mihullal és Tobóval most találkoztam először.Megmutattuk Nekik, hogy honnan vettük ki a dobozkát (hová kell majd visszarejteni), és mentünk az első megtalálónak a ládában megadott 6. meglepetés koordinátára. Igy kerültünk a Duna-partra, ahol FóKa talált egy palack pezsgőt!Mi is majdnem 10 percet tébláboltunk a kulcsot tartalmazó mikro-cache környékén, mert ott volt egy bizti-őr és megvártuk, hogy visszamenjen a helyére!

Tobo cetlis ötlete nagyon jó!

Ja, és ez a 99. megtalálásom! :o)



Más alkalommal egy ládázós túráról tértünk vissza barátokkal a Pilisből, amikor valamelyikük szintén SMS-ben értesült egy új ládáról. Mivel szintén a közelben jártunk, azonnal rástartoltunk és közösen megtaláltuk.
Máskor meg megjelent tőlünk nagyon messzire egy új láda. Másnap egyik barátommal éppen abban az országrészben terveztünk ládákat keresni, hajnalban nagyon korán indultunk és ezt a ládát céloztuk meg elsőként. Sikerült szűz logbookot találni! :o) Mivel itt is a barátom segítségével jutottunk oda, természetesen övé lett az első hely.
Saját, egyéni elsőségem még mindig nincs, de remélem, egyszer valahol majd lehetek én is az első megtaláló! :o)

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen. Az első külföldi találatom Ausztriában volt, az utóbbi három évben Erdélyben jártam, és Szlovákiában is voltam már ládát keresni.
De kizárólag a geocaching.hu oldalon szereplő ládákat keresem meg.

-Eltérnek valamiben a rejtések, ládák, ajándékok a magyarokétól? Hogyan, miért mentél el értük olyan messzire?

A külföldi rejtések is hasonlóak az itthoniakhoz, de mivel kevesebben találják meg az ottani ládákat, jobban megmarad a rejtő által eredetileg elkészített rejtési mód. Külföldön még nem találkoztam "geo-máglyarakással". Hangsúlyozom: Külföldön is kizárólag a hu-s ládákat kerestem fel.

Az első külföldi megtalálásom Ausztriában történt, egy autós kirándulás alkalmával: a brombergi ládát kerestük meg.

2005-ben pedig lehetőségem volt részt venni egy erdélyiBélavárnál Erdélyben buszkiránduláson. Egy héten át, keresztül-kasul bejártuk Erdélyt. Akkor csak három ládát sikerült megtalálnom, mivel kötött volt a busz útvonala, de beleszerettem Erdélybe!
Amikor szóba került a 2006-os Pádis Túra, az elsők között jelentkeztem rá. Nem bántam meg! Nagyon szép helyeket látogattunk meg és jó csapat jött össze! :o)
Ezek után egyértelmű volt, hogy 2007-ben mennem kellett a Torockó Túrára! :o)
Idáig mindhárom erdélyi kirándulásom más és más jellegű volt:
- Először busszal jártunk mindenfelé, és többnyire magánházaknál szálltunk meg. Ekkor ismertem meg az erdélyi magyarok kedvességét.
- Másodszor, Pádison csillag-túrákat tettünk gyalogosan a szálláshelyünk környékén.
- Harmadszor Torockón személyautókkal nagyobb távolságokra mentünk el, és utána túráztunk, vagy jártuk be a ládák által bemutatott helyszíneket.

2007 nyár vége felé pedig barátokkal mentünk át néhány napra Szlovákiába és ott kerestünk meg néhány ládát.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Figyelemmel kísérem a velük kapcsolatos bejelentéseet, problémákat, de nem nyúlok hozzájuk. Ha valahol látok egyet, a logomban megemlítem, de a helyén hagyom.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Ha olyan területen/úton járok, ami még nem szerepel rajta, akkor beküldöm a track-emet (ha értékelhető), de a rajzolásába nem avatkozok bele, azt meghagyom a hozzáértőknek.

-Miért rejtettél saját ládát?

5 ládám van, ebből négyet mások inspirálására rejtettem el, egyet pedig azért, mert azon a látványos és ismert helyen még nem volt láda.
A saját ládáimat mind a moderálás bevezetése után rejtettem el. A
GC412 helyszínét PetyaMűvek barátom, a láda "társszerzője" ajánlotta, mivel a közelében gyakran megfordul. Egyébként mindegyik HiTech ládánknak Ő az alkotója.
Kimentem vele oda, felmértük a terepet, és kiválasztottam egy rejteknek megfelelő helyet. A láda azóta is ott van. :o) Ennél a technikai jellegű ládánál maga a rádiós láda a különlegesség, de igyekeztünk olyan helyszínt találni neki, ami érdekességet is megmutat.
A
GCDEVA ládámnál a helyszín adta magát. Ott már csak egy megfelelő virtuális jelszót kellett keresnem, mivel messze van tőlem és egy valódi láda karbantartását nem tudtam volna megoldani. Akkor még csak egy valódi ládám volt, ezért nem jelenthettem volna be virtuálist. Ezt úgy oldottam meg, hogy megkértem Pityulínót, hogy vegye a nevére a rejtést. Megcsináltam a láda-oldalt és fotókkal együtt átküldtem Neki. Ő feltöltötte és átment a moderáláson. Amikor lett még egy valódi ládám, visszaruházta rám a dévai virtuálist.
A
GCPC mozgóládánkat szintén PetyaMűvek barátommal közösen rejtettük el. Mivel mozgó láda volt, nem kellett különösebben helyszínt keresgélni, de mi azért felvittük a Naszály tetejére egy kellemes túra keretében és ott indítottuk útnak. Sajnos azóta valahol muglik rátaláltak és ellopták. Mostanában tervezzük az újraélesztését.
A
GCKVIZ ládánkál szintén egy technikai jellegű újítás volt a láda érdekessége, de ennek is sikerült keresni egy szép panorámát biztosító helyet a Duna partjánál, Vác fölött.
Sajnos tavaly, karácsony előtt a fa-tolvajok pont a rejtekhely melletti fát vágták ki, rátaláltak a ládára és ezt is ellopták. :o( Ezt is tervezzük majd újraéleszteni, csak a technika megépítése némi időt igényel.
A
GCTOR ládánkkal pedig a 2007 nyarán, MikiCache által szervezett Torockó Túrának akartunk emléket állítani. Mivel itthon nem sok olyan szép hely van, mint amilyeneket Erdélyben láttunk (és ezekre vagy tilos rejteni, vagy van már ott láda), nekünk a helyszín nevével kapcsolatos helyek maradtak. Kezdetben Tordas környékén nézelődtünk, de ott nem találtunk rejtekhelyet. Ezután a Szent László-patak környékén kezdtünk el keresgélni zöldfülűvel (a Szent László legendák nagy része Erdélyben játszódik). Így találtunk rá a jelenlegi rejtekhelyre.

A moderáció nem okozott gondot.
Igyekeztem igényesen megcsinálni a ládaoldalakat, szép képekkel csábítóvá tenni a helyszínt, és érdekes információkkal megtűzdelni a szöveget.
Ha a moderátorok esetleg valamit kifogásoltak, azokat javítottam.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Nem tervezek újabb ládát rejteni, mert a szép helyeken vagy van már láda, vagy pedig tilos oda rejteni.
De bármit hozhat még a jövő! :o)

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Mostanában a barátaimhoz csatlakozva megyek ládát keresni, oda megyek, ahová Ők.
Ha olyan ládához megyünk, amit már megtaláltam, az sem baj, szívesen megyek vissza egy-egy szép helyre. :o) Nagyon sok ládánál jártam már többször is.
Volt olyan láda, ahol első alkalommal éjszaka jártam. Legközelebb ugyanazon az útvonalon mentünk oda, de nappal. Legutóbb pedig egy teljesen más útvonalon jutottunk oda - szintén nappal. Bár ugyanott jártam, mégis mindhárom alkalom teljesen más élményt adott. :o)

-Hogyan szoktál oda utazni?

Néha tömegközlekedéssel, a közeliekhez néha robogóval, de mostanában többnyire többen összeállunk egy "telekocsi" akcióba.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Szerencsére még nem vesztettem el semmit, de nem is találtam még említésre méltó dolgot (az élményeken kívül).

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

Kellemetlen helyzetbe igen: Egy Budai-hegyekben lévő multiláda egyik pontjánál hajléktalanok vertek tanyát. Amikor a tőlük kb. 10 méternyire lévő rejtéshez mentem, egy husánggal támadt rám egyikük. Szerencsére le tudtam "fegyverezni" és nem történt baj. A logom megírása után a rejtő meg is szüntette azt a pontot.
Vicces helyzetbe egy ládász barátom került: Szorító szükségének elvégzésére betért egy Toi-Toi fülkébe. Elég sokat vártunk rá. Végül kissé fura hangulatban került elő! Kérdésünkre elmesélte, hogy dolga végeztével megkönnyebbülten hagyta volna el a fülkét, de egy laza mozdulattal kibillentette a zsebéből a GPS-ét, ami természetesen nem a fülke padlójára esett, hanem a lukon keresztül egyenesen belecsobbant a félig folyékony trutymóba, ahol azonnal el is merült! Mivel egy GPS nem szóróajándék, szerettük volna megmenteni. Vágtam egy botot és addig kotorásztam vele a matériában, amíg bele nem akadt a a GPS nyakpántjába. Sikeresen kiemeltük a készüléket, majd egy közeli tűzcsap vízsugarába lógatva lemostuk a látható szennyeződést róla, majd anélkül, hogy megérintettük volna (továbbra is a boton lógatva) becsomagoltuk több réteg nylon-zacskóba. A barátom hazavitte, otthon lefertőtlenítette, megsikálta.
Azóta is működik! :o)

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben? Szeretem az állatokat

Nem az én dolgom. Amíg vannak kereshető ládák , addig nem avatkozok bele a folyamatba.
A fórumokon figyelemmel kísérem az eseményeket, vitákat, de ritkán szólok bele.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Szeretek mozgó ládát találni, bár saját jármű hiányában viszonylag ritkán van lehetőségem hozzájuk jutni.
Néha megnézem, hogy merre járnak, és ha számomra elérhető közelségben vannak, akkor megpróbálom elcsípni. (de ez ritka eset)
A másik megoldás az, hogy közösen megyünk kirándulni barátokkal, és ha a túra útvonalához közel esik egy mozgó láda, akkor azt is belevesszük az útvonalba.
Olyan is volt, hogy az egyik ládáról tudtuk, hogy valahol a Vértesben lesz elrejtve, valamikor kora délután. Odamentünk és az egyik faluban, egy vendéglőben felütöttük a főhadiszállásunkat. WAP-on percenként néztük a ládaoldalt, és amint megjelent az új koo., azonnal indultunk. Sikerült is elcsípni! :o)
Volt már néhány lyukrafutás is, akkor kissé csalódott voltam. Azt nem szeretem, hogy ha valaki elvisz egy mozgót, és nem jelenti be azonnal WAP-on.
Legutóbb nagyon sok km-t autóztunk (főleg egy mozgó kedvéért, de más ládák is be voltak tervezve) hogy tovább vigyünk egy ládát. Amikor a célhoz értünk, csak egy cédulát találtunk. :o( Útközben folyamatosan néztük a láda oldalát a WAP-on, de nem volt semmi bejelentés. A megtalálója csak délután jelentette be, hogy továbbvitte. :o(
Tudom, hogy nem mindenkinek van WAP-os telefonja, de akkor inkább ne vigye tovább, mert így esetleg sokan fölöslegesen tesznek meg nagyon nagy távolságokat.
A
GCUSER-nél is futottam már lyukra, mert ott meg a "kedves" megtaláló nem frissítette a ládaoldalon az adatokat, csak a logjában írta le az új koo-kat.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Örülök nekik, mert többnyire nagyon szép és érdekes látnivalókat mutatnak be. Azonkívül, mivel messzire vannak a hosszú utazás is lehetőséget ad további helyek felkeresésére.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Ha tehetem, ott vagyok, de nem indulok. Engem a rendezvény fesztivál-jellege vonz, lehetőséget ad személyes beszélgetésekre a korábban megismert, de a nagy földrajzi távolság miatt ritkán látott társakkal és természetesen a sűrűbben látott barátokkal is.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

1. Garmin GPS map 60CS

2. Fotós felszerelés
Panasonic DMC-FZ30 fényképező
Nikon SB28 vaku
Raynox DCR-5000 széleslátószögű előtét
Polárszűrő
Állvány
Lowepro OFF TRAIL 1 táska
Egyéb apróságok

3. PMR, vagy amatőr-rádió
Motorola T6222
Yaesu FT-60

4. PDA-telefon
Asus P525

5. BT GPS/logger
Qstarz Q1000

6. fejlámpa
Petzl MIO XP
7. kulacsok

8. túrabotok (nem mindig viszem)
Hirtelen ezek jutottak az eszembe.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?

A legtöbb láda megtalálásának örülök, de talán az erdélyi ládák jelentették a legnagyobb élményt számomra.

Bosszúságot a semmit nem mutató, öncélú rejtések okoznak.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

Semmi különleges célom nincs, csak jól akarom érezni magamat ládázás közben.
Szeretek új helyeket, új embereket megismerni, szeretek új élményeket szerezni.

-Milyennek képzeled a magyar geokessing jövőjét?

Szeretném azt mondani, hogy fényes jövőt jósolok, de inkább attól félek, hogy nagyon felhígul a társaság (ennek már most is látni a jeleit) és ennek hanyatlás lesz a következménye. Pádison

Nincsenek megjegyzések: