Egy „kesser”, Szőke-Kiss

ID=12082 kolléga - a Kessersztori gazdája és szerkesztője - megkért, hogy én is készítsek "riportot" az oldalára néhány olyan ládásszal, akik meghatározó tagjai a geocaching családnak.

Szőke-Kiss Laci kimagasló mennyiségű és minőségű (értékelésük átlaga 4,16) ládájával ide sorolandó.
Nem vagy a legszószátyárabb fórumozó, de az a teljesítmény, amit öt éve folyamatosan produkálsz, egyértelműen a geocaching elkötelezett játékosává tesz Téged.
Mivel Te vagy "ládailag" a Dél-Kelet-Alföld ura, arra gondoltam, hogy talán mások számára is érdekes lehet egy írás Veled.


Nem tartom magam a Dél-Kelet-Alföldi ládák urának, de az tény, hogy jelenleg Magyarországon nekem van a legtöbb láda rejtésem - igaz Mikicache egyel több ládát rejtett, de az ő ládáiból több is Erdélyben van.

-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

2002-be egy internetes keresés után dobta ki az oldalt a rendszer. A játékszabályok elolvasása után azonnal vettem egy gps-t, és belevetettem magam a játékba. Az első magtalálásom nem volt egyszerű, háromszor is vissza kellett menni a helyszínre, mire meglett.


----Az első megtalálásom, egy kivételesen nem
-------általam rejtett Wenckheim kastélynál.


-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Az életstíluson talán nem, viszont bármerre járok az országban, mindig megnézem hogy ott milyen ládák vannak elrejtve. A szabadságom eltöltésekor is fontos szempont, hogy a környék ládáit is megkeressem. Ez vonatkozik a külföldi utakra is, hisz ez a játék nemzetközi.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Többnyire egyedül. Egy helyi cég társtulajdonosa és vezetőjeként a napi munka eléggé leszívja az energiámat, így jól esik a természetbe menekülni, élvezni a csendet és a nyugalmat. Hosszabb szabadságok alkalmával egyszer-egyszer elkísérnek a gyerekeim és a feleségem is.

-Milyen gyakran keresel ládákat?


-------------- Először - és utoljára -
------fordult elő velem hogy eltévedtem.
-----Azóta mindig megjelölöm a gps-ben
--a kiinduló pontot is, hogy visszataláljak.


Nincsenek előre elhatározott terveim, hogy mikor mit szeretnék megkeresni (ez alól természetesen kivételek a szabadság ideje alatt tervezettek). Manapság inkább a ládák rejtésére fordítok nagyobb hangsúlyt, mert a környezetemben nagyon sok olyan érdekesség található, amely előbb utóbb feledésbe fog merülni, ha ezt valaki nem karolja fel. Ezek közül is kedvenceim a kastélyok, melyek a vidék egykori gazdagságának a relikviái.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Ha a konkrét ládatípusokra gondolsz akkor a hagyományos, multi, virtuális a sorrend. A keresésekkor azonban már nem ezek az elvek vezérelnek, hanem hogy mit akar megmutatni a rejtő. Legfeljebb a végén bosszankodom ha tetszett a hely és csak virtuális a láda, hogy igazán megérne egy hagyományos ládát. Véleményem szerint ugyanis ennek a játéknak a sava-borsa, a láda megtalálása, amely azonnali pozitív élményt ad.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Igen. Erre csak egy módszer van; a láda megjelenését követően azonnal autóba ülni :)

-Külföldön is kerestél már meg ládát?



--Az első külföldi megtalálásom,
--az Il Feropic7


Igen. Az első külföldi ládámat Olaszországban találtam meg. A tengerparton kb. 3 km-t kellett érte gyalogolni, de megérte. Már csak azért is, mert a tengerpart egy olyan részére kalauzolt, ahol háborítatlanul tudtunk fürödni, távol a zsúfoltságtól.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Igen. A ládáimat azért is fordíttatom le, hogy minél több Travel Bugot tudjanak fogadni.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Gyűjteni nem gyűjtök, túl egyszerűvé tenné a keresést. Egyszer csináltam egyet az egyik ládám megtalálásához mert elég bonyolult volt a hozzájutás. Később ezt a ládámat többször ellopták, így át kellett helyeznem. Ezt követően a track log elvesztette értékét. Ekkor úgy döntöttem, csináljon aki akar :)

-Miért rejtettél saját ládát?

Először azért, hogy segítsem a játékot. Ma már azért, hogy a veszendőbe menő értékeinkre felhívjam a figyelmet (és továbbra is segítsem a játékot).

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Igen. Van vagy egy tucat terv a tarsolyomban.



----------Barangolásaim során
------több kálváriát is megjártam,
----------de a sátoraljaújhelyi
----------tettszett a legjobban-

-Hogyan szoktál a ládák közelébe utazni?

A helyszínt autóval közelítem meg, majd a rejtektől kb. 1 km-re parkolok, onnan gyalog folytatom az utamat, hogy élvezhessem a természetet és a szabad levegőt. Ott ahol ajánlott parkoló van, azt veszem igénybe, és onnan folytatom a keresést.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Egyszer elhagytam a napszemüvegemet, de visszamentem a ládához, és útközben megtaláltam. Találni nem találtam semmit.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszarejtéskor?

Ha csak azt nem vesszük kellemetlen helyzetnek, hogy a keresés és visszarejtés a sok járókelő miatt nehézkes volt, akkor nem. Kezdő ládavadászként többször elkövettem azt a hibát, hogy nem voltam elég körültekintő a kereséskor és a visszarejtéskor. Ma már erre nagyon ügyelek. Többször előfordult már, hogy a sok ember miatt lehetetlen volt a keresés-visszarejtés, így el kellett halasztanom a megtalálást. Mint közel 50 láda gazdájának nekem is rosszul esik, ha valakinek a trehánysága miatt ellopnak egy ládámat.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Csak egy dolgot, de azt nagyon. A moderátorok, a saját maguk alkotta szabályokat tartsák be!

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Nekem olyan mint a többi. Ha egy a közelembe jár, levadászom.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?



-Az első saját rejtésem; Bandika-fa
Ha az a nemzetközi oldalon van regisztrálva, akkor támogatom. Ha a magyar oldalon, akkor vegyesek az érzéseim. Azokban az országokban ahol magyarul is elérhető a nemzeti geocaching oldal, a rejtéseket ott kellene regisztrálni nem a magyar oldalon. Ahol nem érhető el magyarul a geocaching, azokban az országokban rejtett ládák magyar oldalon történő regisztrációját elfogadhatónak találom. Ez azonban kizárólag a környező országokra vonatkozik.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Nem. Nekem a geocaching nem verseny, hanem kikapcsolódás. Ilyenkor a magányt, és a csendet szeretem.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

Sajnos a 2002-ben vásárolt GPS-em joystick-ja felmondta a szolgálatot, így most átmenetileg egy GPS-es PDA-val járom a területet. Ebben már Sirf III-as GPS van, ami megkönnyíti a pozicionálást. Lehet hogy ennél is maradok?
Van PMR-em is, de itt az alföldön nem igazán lehet vele kommunikálni. Legfeljebb ha a családdal megyek keresgélni és egymás között. Mindig van nálam kés, és zseblámpa is.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet/ csalódást/bosszúságot?

Csalódott igazán egyiknél sem voltam, bár általában nem szeretem a városi multikat. A legnagyobb élmény a Páneurópai Piknik láda volt. Magam sem tudom hogy miért, de jó volt érezni ott a szabadságot (2003-ban).


--- Az első igazán nagy élményt nyújtó láda
--------------a Páneurópai Piknik


-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

A listát semennyire. A saját ládáim pontozását viszont annál inkább. Ha egy rejtésemet sok kritika éri, megpróbálok változtatni rajta. Ez több ládámnál is előfordult már. Bár ez sem válik be mindig; a biharugrai ládám első pár megtalálója úgy vélte jobb lenne ha nem multi lenne. Átalakítottam hagyományos ládává. Nemrégen egy olyan logot találtam, hogy jobb lenne, ha multi lenne... Így legyen okos az ember.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?

Hátha valaki felfigyel arra a sok értékre amit a ládáimmal megmutatok, és történik is valami azok megvédéséért.



----Egy igazi geoláda a Szépalma kincsénél.
----- A Szépalma fogadóban ettem először
----------------sütőtök levest.

-Milyennek látod a kessing jövőjét?

Ezen még nem gondolkodtam. Jelenleg működőképes és ez jó. Bizonyára lehetne jobb is, de hát ez van, ezt kell szeretni. Jelenleg 306 pártoló tag van a 7400 felhasználóból. Ez még az 5%-ot sem éri el. Talán a tulajdonosnak el kellene gondolkodnia azon, miért ilyen csekély ez az arány.

-Számomra külön érdekesség a Wenckheim ládasorozat, és a pusztuló műemlékek sorozatod.
Érdelekne, hogyan sikerült megtalálni ezeket a pontokat?

Lokálpatriotizmus és sok, sok kutatómunka :)

Nincsenek megjegyzések: