Egy „ezres”, kupec

Az ezernél több találattal rendelkező kesserek jobban szem előtt vannak, mint a többiek, ezért nagyobb az érdeklődés is irántuk. Itt kupec válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.


-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Valamikor 2003 őszén egy újságban olvastam egy cikket az 1. geoláda, a GCEger láda rejtőjéről. A sok érdekesség között említette meg, hogy az Egri csillagok c. film forgatásához építettek egy makettvárat valahol a Pilisben. Miután Eger a szülővárosom és ott éltem közel 20 évig egy, a vár falainál álló házban, érdekelni kezdett a dolog, mert sosem tudtam elképzelni, hol a fenében forgatták a filmet, hiszen Egerben biztosan nem. Tehát igazából a makettvár érdekelt. A rejtő megemlítette, hogy elrejtett ott egy geoládát, amiről persze fogalmam sem volt, hogy micsoda. Ha jól emlékszem említés volt a geocaching oldalról is, ahová néhány nap múltán véletlenül odatévedtem. Nem nagyon fogott meg a dolog, a digitális kütyükért sem akkor, sem ma igazán nem vagyok oda. Rengeteg időt töltöttem túrázással, ahhoz nekem elsősorban nem a kütyü kellett, kell.

Aztán 2003 decemberében megint meglátogattam az oldalt és örömmel láttam, hogy egész sok láda van már a Balaton-parton és a Bakonyban. Karácsonykor a nagy punnyadás közepette megint elővettem az oldalt, láttam, hogy a közelünkben van egy láda, amely egy geológiai feltárást mutat be, amelyről nem is tudtam.

Szeretem a geológiát, valaha geológus akartam lenni, gondoltam nosza nézzük meg.

Elolvastam a leírást és kimentem a helyszínre persze kütyü nélkül. Meg is találtam a ládikót, nagy örömmel hazamentem, hogy akkor most bejelentem a megtalálást, de azt persze nem tudtam (mert már akkor sem olvastam el alaposan a leírásokat), hogy jelszó is kell. Szerencsére a rejtő később türelmesen elmagyarázta, hogy hogyan is működik a dolog.

Megtetszett a játék, olyannyira, hogy január végéig 59 találatom lett, persze kütyü nélkül.Élveztem a kütyütlen időszakot, mert a logokból, fényképekből származó információkból kellett összerakni a megtaláláshoz vezető információkat, sőt egyszer kimentem úgy egy ládához a Várpalota környéki erdőkbe, hogy az előttem megtaláló kesser nyomát akartam követni a hóban. Sajnos az akkor nem sikerült. Mindig is naiv voltam, de ez nem zavar.

Sokszor bolyongtam az erdőben, kezemben a rejtek fényképével, hogy vajon honnan készülhetett ez a kép. Sok ládához vissza kellett mennem, a rekord a Kányavári-szigeten lévő rejtés volt, ahová ötször(!) mentem vissza, mire megtaláltam.

Végül is az első 3 hónapban közel 90 ládát kerestem meg kütyü nélkül, de akkorra már úgy éreztem, hogy szeretnék bekerülni az első 20 megtaláló közé, ahhoz pedig már kellett a GPS.

Nem vittem túlzásba a beruházást, egy Gekko 201-t vettem, azóta is azzal járkálok.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Igen változott, mert szinte minden szabadidőmet a ládakeresés teszi ki.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Hasonlóan a többi tevékenységemhez, ebben a műfajban is magányos farkasként játszom, valószínűleg nehezen alkalmazkodom, de ezen szeretnék változtatni.

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Amilyen gyakran a szabadidőm engedi, átlagosan 20-25 megtalálásom van havonta. Sajnos most már messze kell menni a ládákért, egy átlagos kör 3-400 km-t jelent.

-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Azokat a ládákat kedvelem, amelyek mutatnak valami igazán különlegeset, meg kell mondjam ebből keveset találok. Sokszor utazom száz kilométereket, aztán van ott egy domb, rajta 23 db tégladarab, ami egy várrom volt. Ilyenkor káromkodom. Lehet, hogy a rejtőnek kedves az a hely vagy szép a kilátás, de hát ilyenből millió van, bárhol.

Aztán a városi multik nagyrésze és a horgásztavak sem kötnek le igazán, persze vannak kivételek. Vidéki lévén a budapesti és közvetlen közelében lévő ládákat pedig egyszerűen gyűlölöm.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát?

Volt egy időszak, mikor nagyon érdekelt az elsőség, de mostanában ehhez már sokszor éjszaka kell nekiindulni, akkor meg nem látok semmit a tájból.

Számomra a látnivaló fontosabb az elsőségnél.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen, Erdélyben, Szlovéniában, Ausztriában, Szerbiában, de csak a magyar rejtések érdekelnek.
Egyszer tettem kivételt Montenegróban, pórul is jártam, de az egy másik történet.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Egyáltalán nem.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Ehhez béna vagyok, próbáltam már, de nem sikerült.
Azonkívül úgy gondolom, hogy ha minden talpalatnyi helyet felmérünk, mi marad a kalandból? Nem szeretnék egy agyondigitalizált, műanyag világban élni, ahol minden előre tudható és nincsenek meglepetések. Tudom, hogy ez a világ hamarosan el fog jönni, de amíg lehet, késleltetem.

-Miért rejtettél saját ládát?

Minden esetben az vezérelt (mint gondolom mindenkit), hogy szeretném másoknak is megmutatni azt a környéket.

Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?

Amennyiben találok rá érdemes helyet, akkor biztosan.

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?

Logisztikai alapon. Mi esik útba, illetve hol lehet a legrövidebb úttal a legtöbb ládát megtalálni. Hiába, éles a verseny.

-Hogyan szoktál oda utazni?

Mindig autóval megyek.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?

Igen egyszer a Cseszneki várnál rejtettem mozgóládát, otthon vettem észre, hogy a kütyü ottmaradt. Másnap visszamentem és ott napozott a sziklán.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?

A városi multiknál szoktak kellemetleségeim lenni.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?

Nincs ilyen ötletem, javaslatom. A közeg békén hagy engem, én meg békén hagyom őt.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?

Én sok pontot köszönhetek a mozgó ládáknak, tehát kedvelem őket.

Sokszor kellemesebb egy mozgót 2-3 naponta odébblökdösni, mint valahova messzire utazni. Az ember a levegőn van, gyalogol, nem látok benne semmi kivetnivalót.

Azt sem értem miért kellene korlátozni a megtalálásukat. Ha valakinek van ideje rá és elég elvetemült, miért ne találhatná meg (persze szabályszerűen) többször is.

A lehetőség mindenkinek adott és a megtalálás nem juttat jogtalan előnyökhöz.

Akkor mi a gond, kit és miért zavar?

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?

Nem is tudom. Néhány napja én is rejtettem egy ilyet és tervezem is még, ettől függetlenül vegyesek a benyomásaim. Erdélyben mintha kicsit már sok lenne, de nem tudom megítélni, hogy mi a sok és mi a kevés.

-Részt szoktál venni a versenyeken?

Még nem voltam versenyen.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?

Semmi extra, csak a jó öreg Gekko jön velem, meg egy mobiltelefon. Szoktam is kuncogni miközben a kütyüfórumot olvasgatom, hogy némelyek micsoda felszereléssel, meg trackloggal, stb indulnak neki. Minek? Aki nem téved el egyszer-kétszer (naponta), az nem is igazi turista. Hát nem mindegy, hogy hol kell befordulni? Nézzük a terepet és találjuk ki, ha pedig nem megy, akkor toronyiránt. Ennyire egyszerű. Persze ez csak én véleményem és tiszteletben tartom, ha másnak más okoz örömet.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?

A legemlékezetesebb a Gcblue volt, ami sajnos azóta megszűnt. Ládázós pályafutásom 2. évfordulóját szerettem volna megünnepelni a Pilisben. A GCHet felől jövet estem egy hatalmasat a jeges ösvényen és eltört a külső bokám és szakadt néhány szalag, azonban ez ott nem volt nyilvánvaló. Dagadni dagadt, de a lábfejem forgott, szóval azt hittem csak rándulás, így nekiindultam a GCBlue-nak. Aki volt ott, az tudja, hogy télvíz idején gyalog is át lehetett kelni a Duna-ágon. Akkor is így történt, csak éppen a 10 cm mély iszapot nem kalkuláltam be, mindegy, ha már ott voltam átcammogtam, törött lábbal, elszakadt keresztszalaggal. Visszafelé már éreztem, hogy baj van, nem a röhögéstől könnyeztem. Még haza kellett vezetnem Almádiba, az estét és a rákövetkező hetet már a kórházban töltöttem. Aztán még 5 hét gipsz…

-Mennyire figyeled a pontszámok listáját?

Miután számomra a pontgyűjtés a verseny, ezért természetesen figyelemmel kísérem.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessingel kapcsolatban elérni?

Szeretném az összes ládát megtalálni és bejárni ezeket a helyeket.

Nincsenek megjegyzések: