Egy „modera”, snake

A moderátorok jobban szem előtt vannak, mint a többiek, ezért nagyobb az érdeklődés is irántuk. Itt snake válaszolt kérdéseimre. Köszönöm a közreműködését.




-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?
Hát, már pontosan nem emlékszem a napra, valahogy 2001. decemberében hallottam róla, vagy olvastam valami újságban, de már ez is a feledés homályába merült. Regisztráltam (ID=141 :) ), majd ezután mindig nézegettem az oldalt, ki merre járt. Ketyerét a megvilágosodás után uszkve másfél hónappal vettem, onnantól számítok aktívnak. Első megtalált láda az Ördöglovas volt, 2002.02.02. 15:10

-Annak idején hogyan lettél moderátor?
Meghívás alapján. A hiedelmekkel ellentétben nem egy baráti társaságból alakult a moderátorok köre. Én senkit nem ismertem a játékot megelőzően a csapatból. Igaz, hogy részt vettem a korai időkben egy- két megbeszélésen, és onnan már ismerősek lettek az arcok, de az akkori meetingeken résztvevő emberekből többen is elhagyták már a játékot, illetve nem nagyon aktívak. Egy pár példa: CCFZ, Ribizli, Loth, Proszper, Fevi
Tehát egyszer- váratlanul- Kumin Feri keresett meg, hogy lenne- e kedvem ilyesmihez. Azt hiszem Mikicache ajánlásával történt mindez. Gondolom - illetve inkább remélem-, hogy a ládáim miatt.

-Milyen saját elvek szerint moderálod a ládákat?
Nos, ezt már elővezettem a geocaching fórumon annó, azt hiszem a moderátori csapatból elsőként. Lásd a 2955- 2956- 2979 számú hozzászólásaimat. Hogy az azóta eltelt időben mennyire tartottam magam ehhez, nem tudom. Mindenesetre próbálkozom.
Hogy a liberális, netán a hardcore irányzathoz tartozom, azt inkább döntse el más.

-Milyen bizarr/extrém esettel találkoztál moderátorként?
Nem emlékszem ilyesmire. 3 eset lehetséges: vagy nem volt ilyen, vagy nem moderáltam az adott tervet, avagy a mai világban nekem már semmi sem elég extrém.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?
Nem. Az elején mondjuk eléggé belendültem, de rájöttem, hogy vannak fontosabb dolgok is az életben, mint a geocaching. Nem jó, ha a játék osztja be a szabadidőmet.

-Változott az életstílusod moderátorrá válásod hatására?
Nem.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?
Hogy őszinte legyek egyedül a legjobb, akkor úgy csinálom, ahogy én szeretem. :))
De a viccet félretéve: néha családdal szoktunk menni, néha Mikicachékkel, alkalomszerűen egy-egy túrára akár idegenekkel is. Mikiékkel azért szeretek menni, mert a túratempójuk hasonlít a miénkre (értsd sétálós), van idő nézegetni meg beszélgetni.

-Milyen gyakran keresel ládákat?
Ha szabadidőm engedi. Mint említettem engem nem a játék irányít, így csak akkor ládázom, ha már végképp nincs más dolgom. Ritkán van ilyen, elfoglalt ember vagyok.


-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?
Legfőképp a természetes kilátóhelyeket szeretem a hegyekben.
Hogy miket nem kedvelek? Például nem szeretnék az Operánál kotorászni az Andrássy úti multi utolsó pontja után. Így tehát hiába van meg az összes előtte, valószínűleg sosem fogom belogolni. A leírásokat egyébként általában elolvasom, és ha valamiért necces az adott hely felkeresése az addigi megtalálók logjai alapján, akkor nem keresem meg a dobozt.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?
Nem. A moderátoroknak egyébként is van 24 óra önként vállalt hátrányuk a többi kesserhez képest. Voltam már első egyébként, de nem hajtok rá, nem érdekel. Számomra a geocaching nem verseny.

-Külföldön is kerestél már meg ládát?
Igen, néhányat, bár nem nagyon szoktam ládázni nyaraláskor. Inkább a nézegetésnek szentelem az időt, nem holmi műanyag doboz keresésének. Sokszor ki sem keresem a meglátogatni szánt terület ládáit, így előfordulhat, hogy már egy csomó mellett elmentem az Alpokat vagy más hegyeket járva, nem tudván a dolog ottlétéről. Én a túrázást nem a dobozok miatt csinálom. Az csak másodlagos szempont.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?
Nem. Bár utaztattam már 2-3 darabot, de manapság otthagyom, ha találok. Macera.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?
Tán két tracket már beküldtem, de célirányosan nem szoktam ezt csinálni.
Rajzolni? Fogalmam sincs hogy kell, de biztos elszúrnám a dolgot, ha lehetőségem lenne rá. Nem vagyok valami nagy számítástechnikai szakember ugyanis, és néha úgy érzem kínaiul beszélnek, mikor a technikai dolgok szóba kerülnek. :)

-Miért rejtettél saját ládát?
Hogy mások is megismerhessék azokat a helyeket, amiket én már a geocaching előtti időkből túrázásaim során megismertem. Ismeretlen helyre nem rejtek.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?
Attól függ.
Terveim lennének, mert bármilyen hihetetlen, vannak még beládázatlan természetes kilátópontok a hegyekben, de jelenleg a DINP területére nem lehet rejteni, illetve kivárom, hogy a Nemzeti Park mely ládáimat fogja eltávolíttatni, netán átalakíttatni. Sok macerát nem szeretnék ez ügyben. Egy műanyag dobozka miatt nem fogok erdészekkel- vadászokkal hadakozni. Inkább nem teszem ki.

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?
Ha belföldön utazom, akkor általában letöltöm a meglátogatni kívánt terület ládáinak adatait, aztán mazsolázok belőlük. Külföldi út alkalmával ez ritkán fordul elő. Nem kedvelem a .com felületét…

-Hogyan szoktál oda utazni?
Autóval.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?
Találni még semmit, de PMR rádiót már vesztettem el verseny pontjainak telepítésekor.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszerejtéskor?
Viccesbe tán még nem. Bár volt, hogy egy várfal tövében guggoltam az aljnövényzetben, és a fentről lenézők nyilván nem arra gondoltak, hogy logol az illető. :))
Kellemetlenbe többször is. Nekem már az is gázos, ha idegenek előtt kell visszarejteni.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?
Igen, sok mindent, de ezt most nem részletezném. Annyit talán mégis megjegyeznék, hogy többen valamiféle gonoszt, ellenséget látnak a moderákban, pedig esküszöm nem darálok csirkefejet ebédre. Lehet, hogy hihetetlen, de minket a jobbító szándék vezérel.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?
Fogtam már én is a kezemben ilyet, tán 2-3 darabot. A nemzeti parkos macerák miatt nem támogatom a továbbiak megjelenését.

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?
Törvényszerű a megjelenésük. Itthon elfogynak lassan a jó helyek, kint meg rengeteg van, sőt az itthonihoz képest sokkal jobb helyek vannak. Van választék. Jómagam az Alpokról tudnék nyilatkozni, meg Felvidékről esetleg.

-Részt szoktál venni a versenyeken?
Eddig egyet hagytam ki (Kistolmács). 20 éves érettségi találkozóval ütközött, én meg inkább a régi cimborákat választottam az újak helyett.
A tatai versenyen még 4. helyezést értem el, és ez utána csak romlott. A rakacai volt az utolsó, ahol mint versenyző indultam, azóta egy gerincsérv miatt a szervezésben próbálom hasznossá tenni magam, több- kevesebb sikerrel. Ha a szervezésben valamilyen oknál fogva már nem kellek majd, netán én nem vállalom a dolgot, akkor valószínűleg a találkozókra sem fogok járni. Minek!? Nem indulok, nem szervezek, tátsam ott a szám? :))

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?
GPS, fényképezőgép, néha pmr.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?
Idáig tán a dél- tiroli Madritsch- hágónál lévő doboz környezete tetszett a legjobban, ahol ráadásul egy japán kesser lánnyal is volt szerencsém összefutni, már ha azon a sziklás gerincen lehetne egyáltalán futni. :) Én a gerinc egyik oldaláról próbálkoztam, ő a másikról. A dobozhoz egyszerre értünk fel, és jól meglepődtünk azon, hogy van ott másvalaki is gps-el ( mint Drebin hadnagy a dobermannal a háztetőn).

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessinggel kapcsolatban elérni?
Nincs.

-Milyennek képzeled a magyar geokessing jövőjét?
Jelen pillanatban kissé borulátó vagyok több okból is, de ezeket nem részletezném.

Nincsenek megjegyzések: