Egy „kesser”, erchegyia

Vannak olyan kesserek, akik nem a találataik számával, vagy a hivatalos megbízatásukkal tűntek fel nekem. Ők a hozzáállásukkal, a fórumokon tanúsított magatartásukkal, logjaikkal hívták fel magukra a figyelmemet. Őket is megkérdeztem, mert érdekel a véleményük erről a játékról. Itt erchegyia (502 megtalálás) válaszolt kérdéseimre.
Köszönöm a közreműködését.

-Hogyan ismerkedtél meg a geokessinggel?

Gyakorlatilag a teljesítménytúrázásból keveredtem ide, néha hallottam innen-onnan, GPS-szel szaladgáló őrültektől valami ládekeresésről, de eleinte nem nagyon érdekelt. Aztán egy esős napon csak megnéztem a geocaching.hu-t, és kezdődött is, hogy "jééé, van ám itt, Szentendrén is láda...". Eleinte GPS nélkül, ritkábban kölcsön kütyüvel keresgéltem (ekkor azért még nem olyan intenzíven), majd több mint egy év és 142 láda után meg tudtam venni a sajátomat, innen már nem volt megállás.

-Változott az életstílusod a kessing hatására?

Az életstílusom alapjában véve nem, maximum a módszerek. A teljesítménytúrázás szépen lassan kezdett elfogyni, helyette inkább arra sétálok, amerre van láda is, mára már csak a kedvenc túráimra járok el, ami tulajdonképpen rossz, de hát így alakult.

-Kikkel szeretsz együtt ládázni, és miért?

Szeretek hétvégén egy kicsit kiszakadni a hétköznapok forgatagából, ezen kívül gyakorlatilag teljesen érdektelen, bárkihez szívesen csatlakozom, lényeg a jó társaság, ezzel együtt a jó hangulat. Ez alól csak az kivétel, ha bringával megyek, akkor jobb szeretek egyedül, mert ritkán találok olyat aki pont az én tempómba közlekedik.

-Milyen gyakran keresel ládákat?

Szabadidő/időjárás függvénye. Nem elsődleges életcél a geocaching, fontosabb, hogy jól érezzem magam, ehhez a játék egy eszköz, ergo szutyok időben nemmegyeksehova, etc.
Fotó: SagiK
-Milyen típusú ládákat kedvelsz/nem kedvelsz?

Sokakkal ellentétben, én díjazom az igényesen kivitelezett, logikus, feladványos ládákat is (az értelmetlen köbgyökvonóssal szemben...). Az alap persze a hagyományos láda, minél szellemesebben/igényesebben rejtve.

-Próbálsz elsőként megtalálni egy új ládát? Ha igen, milyen módszered van rá?

Ha közel van és látok rá esélyt, esetleg rástartolok, de csak ezért nem töröm össze magam.

Két ilyen volt, egyik GCPC, Csigabiga egyik ládája. Elismerem itt volt egy kis hendikeppem, mert előző nap elkaptam az éterben egy PMR-es beszélgetést, a láda helyéről, így másnap csak a frissítést kellett nyomogatni és indulni rögtön. Mivel ekkor még GPS-em nem volt kicsit keresgélni kellett, de ekkorra már odaért Piás kolléga is, így elég szoros lett a vége. A második eset teljesen adta magát, városon belül jelent meg egy multi (GCBUOS), bőven ráért volna reggel is, de azért kimentem éjszaka...

-Külföldön is kerestél már meg ládát?

Igen, főleg a magyar ládák érdekelnek, a .com csak mellékes (macerás letölteni onnan a koo.-kat ), de igen, kerestem már olyat is. A .com-os láda tapasztalataim alapján nem (bár nem sok van) tér el, csak annyiban, hogy nincs jelszó, nameg magyar nyelvű leírás. Útbaestek, nem lehetett kihagyni, külön ezért nem mentem sehova.

-Érdekelnek a Travel Bug-ok?

Igen, ha találkozom eggyel, szívesen megutaztatom, viszont csak ezért nem keresek fel ládát.

-Tracket szoktál gyűjteni, vagy rajzolsz a Tuhu számára?

Folyamatosan trackelek, mióta GPS-em van, az összes trackem le van mentve. TuHu-ra akkor töltöm fel, ha még nem szerepel az adott út a térképen, vagy az nagyon pontatlan.

-Miért rejtettél saját ládát?


Úgy gondoltam, azért 100 felett már illik rejteni is. Az első ládámat örökbe fogadtam, így a hely kiválasztása nem az én gondom volt. Mikor a sajátomat tervezgettem (egy teljesítménytúrán jártam arra elösször), teljesen egyértelmű volt számomra, hogy oda láda KELL, szerencsére ezt a moderátorok is így gondolták. Gond az éppen van vele, beteg, úgy tűnik elveszett.

-Számíthatunk még új ládá(k)ra Tőled?


Amennyiben találok alkalmas helyet (ami átmegy a moderáción), akkor természetesen nem lesz akadály.

-Hogyan döntöd el merre keresel ládákat egy-egy alkalommal?


Ha csapattal megyünk, általában a közösség dönt, olyan alapon, hogy mindenkinek jó legyen.Ha egyedül, akkor a hatékonyság a fő szempont.

-Hogyan szoktál oda utazni?


Abszolút változó. Gyalog-tömegközlekedéssel-bringával-autóval-hajóval. Jóidős bringás vagyok, ergo az öltözet általában kimerül a bringásnaci, mez párosításban. Bringázáshoz nem szeretek táskát hordani, így csak annyit, amennyi elfér a mez zsebében (pénz, legfontosabb szerszámok, telefon). Tekerés mennyisége teljesen változó (5km-en belülre nem szívesen öltözök át), de ~100-150km-en belül bármi jöhet.

-Vesztettél el/találtál már valamit kesselés közben?


Elvesztés már nagyon megy. Volt PMR, objektívsapka, etc.

-Kerültél már vicces/kellemetlen helyzetbe logoláskor/láda-visszeréjtéskor?


Nem emlékszem ilyenre, hacsak a 'muglik' előtt kicsörtetni a bokorból nem számít viccesnek.

-Szeretnél valamit megváltoztatni a kessinget körülvevő közegben?


Ahogy mondani szokás 'először a fejekben kéne rendet tenni', itt nem részletezném.

-Mi a véleményed a mozgó ládákról?


Nem érdekelnek se jobban se kevésbé, mint a hagyományosak. Nem tartom számon őket. Találtam már kényelmesen (nézd csak, a GPS szerint van itt egy mozgó) is, meg rohanva is (GCFEFT). Természetesen próbálom teljesíteni a rejtő kívánágát. Egy kivételre emlékszem, mikor csak utólag olvastuk a leírást...

-Mi a véleményed a külföldön rejtett magyar ládákról?


Helyes, nagyon helyes. Én (mivel nem tudnék reálisan ilyet megszabni) nem támogatnám a távolsági limitet, felőlem lehet akár Ausztráliában is, ha van magyar vonatkozása.

-Részt szoktál venni a versenyeken?


Utóbbi időben igen (az utolsón pont nem voltam...), de a versenyzés csak mellékes, jó az, hogy mindenki összejön időnként. Igyekszem 3 naposra szervezni, nem szeretem a reggel rohanás, este rohanás koncepciót.

-Milyen kütyüket cipelsz magaddal kesseléshez?


Telefon (Nokia 5140i), GPS (60CSx), PMR (Alan 456R), fotóaparát (Canon 10D). ...mint egy karácsonyfa.

-Melyik láda nyújtotta a legnagyobb élményt/örömet, csalódást/bosszúságot?


Tyűű. Hát nem szeretnék semmit kihagyni... De, ami a legemlékezetesebb volt az a GClik természetesen. Remek a láda is, a csoportos keresgélésnél a társaság is.

-Van valamilyen különleges cél, amit szeretnél a kessiggel kapcsolatban elérni?


Több örömöt okozzon mint bosszúságot (nem nehéz).

-Milyennek képzeled a magyar geokessing jövőjét?

Sok dolog el lett most rontva az MGKE megalakulásával (és nem, nem a vezetőségre gondolok), de alapvetően optimista vagyok ez ügyben.

Nincsenek megjegyzések: